شروع کسل سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
کد خبر : 154913
تاریخ : 13 بهمن 1399
نخستین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به کاخ رسانه با اکران دو فیلم سینمایی شروع شد.
به گزارش بانگ، نخستین روز سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران موسوم به کاخ رسانه میزبان دو فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» ساخته «کاوه صباغ زاده» و فیلم سینمایی «بی‌همه چیز» به کارگردانی «محسن قرایی» بود.

روز نخست جشنواره فیلم فجر در برج میلاد تهران، ناهماهنگی‌های فراوانی وجود داشت. هرچند اکران آثار و نشست‌های خبری در زمان مقرر برگزار می‌شد اما کاخ رسانه که میزبان امسال جشنواره فیلم فجر بود هیچ برنامه مشخصی برای رفاه اهالی رسانه در نظر نگرفته بود. 

دسترسی مشکل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، از بین مترو به عنوان تنها دسترسی عمومی به برج میلاد و مرکز همایش‌های آن مسیری طولانی برای خبرنگاران بود، اما متاسفانه هیچگونه خودرویی برای حمل و نقل اهالی خبر و رسانه در محل تعبیه نشده بود.

میزبانی ضعیف برج میلاد

نقطه ضغف میزبانی برج میلاد در روز نخست برج میلاد سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، محل اسکان خبرنگاران بود. متاسفانه خبرنگاران برای دسترسی به پریز برق و فعالیت باید در محوطه لابی سرگردان می‌شدند. نکته بعدی محل اسکان اهالی رسانه بود که تنها چند میز به یکدیگر وصل شده بودند و هیچ امکاناتی اعم از کامپیوتر روی آنها قرار گرفته نشده بود. 

با تمام شرایط موجود فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» در اولین سانس اکران شد، که باعث شد بسیاری از خبرنگاران در میانه‌های آن سالن سینما را ترک کنند، اثری که با بازتاب های منفی روبرو شد، این در حالی است که فیلم قبلی «کاوه صباغ زاده» با نقدهای خوبی روبرو شده بود و مشخص نیست دومین فیلمش چگونه با کیفیت موجود راهی جشنواره فیلم فجر شده است. 

جای خالی علی انصاریان در برج میلاد

از جمله حواشی اکران فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی»، جای خالی محسوس علی انصاریان بود مه در این فیلم به ایفای نقش پرداخته بود که متاسفانه مدتی است به دلیل ابتلا شدید به بیماری کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری است، همین غیبت باعث شد در بخش‌های مختلف نشست خبری این فیلم، عوامل جای وی را خالی کنند.

از دیگر نکات اکران اولین فیلم جشنواره فیلم فجر حضور کمرنگ و کوتاه سارا بهرامی بود. وی تنها در مراسم فوتوکال شرکت کرد و سریعا سالن برج میلاد را ترک نمود

اکران پربازیگرترین فیلم جشنواره بدون حضور دو چهره اصلی 

در اکران دومین فیلم از روز نخست جشنواره فیلم فجر که یکی از پربازیگرترین آثاری که انتظارات فراوانی را به همراه داشت، فیلم سینمایی «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی در سانس دوم اکران شد و نسبت به فیلم اول بازخوردهای بهتری به همراه داشت. 

لازم به ذکر است این فیلم هم از نظر اکثریت اهالی رسانه شانس چندانی برای حضور در بخش های مختلف نامزدی جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم را دارا نمی‌باشد.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

«هادی حجازی فر» و «هدیه تهرانی» بزرگترین غایبان روز دوم جشنواره فیلم فجر بودند، هر دوی این بازیگران جزو نقشهای اصلی فیلم محسن قرایی بودند اما در کاخ رسانه حضور نیافتند، از سویی حضور پرویز پرستویی در کاخ رسانه هیجان فراوانی را برای عکاسان ایجاد کرده بود. پرویز پرستویی در این فیلم ایفاگر نقش اول آن است.

صندلی‌های خالی برج میلاد

نشست خبری فیلم‌های سینمایی با ظرفیت نزدیک به یک پنجم طبقه همکف سالن همایش‌ها برگزار شد، به طور کلی استقبال اهالی خبر نسبت به روز نخست بسیار کمرنگ بود، که البته مشخص نیست در صورت بیشتر بودن فیلم‌ها در روز نخست چگونه می‌توانست مدیریت شود.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

کار در سینماهای مردمی اما متفاوت از روز سرد و کسل کننده برج میلاد بود، استقبال تماشاگران از آثار نشان داد که مخاطبان سینما به شدت دلتنگ این هنر هستند، در میان تمامی آثار در اکران مردمی سه فیلم «ابلق» به کارگردانی «نرگس آبیار»، فیلم «بی همه چیز» ساخته محسن قرایی و فیلم سینمایی «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، بالاترین آمار بلیت فروشی را به خود اختصاص دادند. 

بر اساس آخرین آمار سینماهای مردمی که تاکنون موفق به فروش بلیت شده اند، در شرایط فعلی بیماری کرونا برای خود یک نوع رکورد محسوب می‌شود. 

حال جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم وارد روز دوم شده است، باید دید برج میلاد تهران می‌تواند روز پرشورتر و از سویی کم نقص‌تری را سپری کند و یا همچون روز نخست تنها خستگی را بر تن اهالی رسانه باقی خواهد گذاشت.


اکران سینما سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید