کودکان را از دیدن تئاتر محروم نکنید

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان
کد خبر : 153761
تاریخ : 27 آبان 1397
مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، در آستانه این جشنواره تاکید کرد: به عنوان مادر، پدر، مربی و شهروند، کودکان و نوجوانان را از حق دیدن تئاتر محروم نکنید.
به گزارش بانگ به نقل از ایرنا به گفته روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ مریم کاظمی روز یکشنبه پیامی را به مناسبت آغاز این دوره از جشنواره منتشر کرد.
مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین<b> جشنواره </b>بین المللی<b><b> تئاتر </b></b>کودک و نوجوان
در متن این پیام آمده است : «بیست و پنج سال برگزاری فرخنده باشد. یک چهارم یک قرن گذشت، نسلی تغییر کرد. امروز دیگر 25 سال برای اختصاص واژه تفاوت نسل‌ها خیلی طولانی است. تفاوت‌ها به اندازه سن کودکان کوتاه و گذراست. هر کودکی که متولد می‌شود تا به سن مدرسه برسد نسلی دیگر متولد می‌شود. به فرزندان خویش بیندیشید. به فرزندان خود کمک کنید شهروندانی مسئول و کارآمد باشند. اطمینان حاصل کنید در کنار علوم و فنون، هنر و زیبایی زندگی را هم آموخته باشند. تاکید بورزید که انسان بودن باید سرلوحه و الویت اهداف زندگی قرار بگیرد.
به عنوان بزرگتر، نقطه قابل اتکای او باشید تا بتواند مشکلات کوچک امروز و پیچیدگی های زندگی فردایش را به دست و درایت خود حل کند.
یاری گر کودک و نوجوانتان در احقاق حقوق اجتماعیش باشید و بگذارید بداند هر شخص بزرگ و کوچک در هر موقعیت اجتماعی، به خاطر انسان بودنش شایسته احترام است. این کارکرد وهدیه جادویی تئاتر زنده است که نقطه نظرها و تئوری‌ها را محقق می کند. به کودکان و نوجوانان کمک می کند بیاموزند و احساس کنند و ارتباط برقرار کنند. رفتارهای متفاوت را در موقعیت‌های متفاوت درک کنند. در شرایط پیشنهادی محدود، مشق زندگی و نقشی از عواطف از طریق عمل و گفتگو رسم کنند، افکار و احساسات و رویاهایشان را جهت دهند، اعتماد به نفس و قدرت ابراز وجود و خلاقیت را توسعه دهند. تماشای تئاتر حق همه کودکان است.»
بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 29 آبان تا سوم آذرماه به دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار می شود.

جشنواره بین المللی هنر نمایش تئاتر تئاتر کودک و نوجوان

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید