مافیای موسیقی تنها از پاپ حمایت میکند

مافیای موسیقی
کد خبر : 153773
تاریخ : 29 آبان 1397
نشست خبری کنسرت ارکستر «چکاوک» امروز ۲۹ آبان ماه در تالار وحدت با حضور رضا شایسته ـ سرپرست ارکستر ـ و محمد افروز و مجید حسین خانی به عنوان خوانندگان ارکستر، برگزار شد. در این نشست از مافیای موسیقی و حمایت آن از موسیقی پاپ سخنانی گفته شده ...
رضا شایسته  با بیان اینکه گروه «چکاوک» طی بیست سال فعالیت خود همیشه پرکار بوده،گفت: اساس کار ما همیشه تعامل با رسانه بوده و از نقدهای رسانه برای رفع نقص‌های خود استفاده کرده و خواهیم کرد.

او افزود: در این کنسرت آثاری را اجرا خواهیم کرد که بعد از انقلاب دیگر اجرا نشده است. 

شایسته اظهار کرد که در حال حاضر اوضاع موسیقی اصیل ایرانی بسیار وخیم است.

او در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر جز یک خواننده سبک سنتی که کنسرت‌هایش با استقبال خوبی روبرو می‌شود و البته سبک او کمی هم گرایش پاپ دارد، کنسرت‌های دیگر خواننده‌های سنتی با استقبال خوبی روبرو نمی‌شوند.

رضا شایسته

شایسته بیان کرد: در حال حاضر اکثر خوانندگان سبک موسیقی سنتی خانه‌ نشین شده‌اند گرچه که قبل از انقلاب خوانندگانی همچون استاد گلپایگانی با استقبال زیادی روبرو می‌شدند. امیدوارم بتوانیم فضای مناسبی برای رقابت بین خوانندگان این عرصه ایجاد کنیم بلکه فعالیت آنها از سر گرفته شود. 

سرپرست ارکستر «چکاوک» درباره حمایت از گروه‌های موسیقی سنتی گفت: با توجه به شرایط سخت حاضر اقتصادی و مشکلات جامعه، مردم ترجیح می‌دهند به کنسرت‌هایی با فضای شاد بروند و حال و هوایشان عوض شود.همچنین مافیای موسیقی  و صدا و سیما تنها از موسیقی پاپ حمایت می‌کنند. به همین دلیل نیز مردم از موسیقی فاخر و اصیل ایرانی فاصله گرفته‌اند. البته در حال حاضر اکثر نوازندگان موسیقی سنتی به دلیل کم طرفدار بودن این سبک به موسیقی پاپ روی آورده‌اند. 

وی بیان کرد که قصد داشته‌اند این کنسرت را با حضور ایرج خواجه امیری برگزار کنند ولی مجوز اجرای ایرج در تهران به آنها داده نشد.

او در پایان سخنان خود خواستار حمایتارکستر ملی از تمامی خوانندگان سنتی و ایرانی شد.

مجید حسین خانی با بیان اینکه سال‌ها مکتب موسیقی محمدرضا شجریان را از طریق بسطامی کار کرده است، گفت: در سال‌های متوالی فعالیتم همیشه با مشکلات زیادی از جهت حمایت از فعالان و خوانندگان موسیقی سنتی و ایرانی روبرو بوده‌ام و معتقدم مردم به دلیل حمایت نشدن از این موسیقی با آن فاصله گرفته‌اند. 

او با اظهار اینکه آثار گذشتگان، هویت موسیقی ایران است، گفت: موسیقی پاپ ایران در حال حاضر به هیچ عنوان خوب نیست و مخرب هم هست. 

مجید حسین خانی

حسین‌خانی افزود: سالهاست در راستای حمایت از موسیقی ایرانی تلاش می‌کنیم ولی به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم. صدا سیما باید تلاش کند موسیقی ایرانی را به خانه‌ها وارد کند. در واقع اگر از یک گروه موسیقی سنتی دعوت می‌کنند، کار آنها را به صورت زنده و همراه با سازهایشان پخش کنند. همچنین تیتراژ سریال‌ ها را تنها به چند خواننده مطابق با سلیقه خود واگذار نکنند بلکه برای این کار یک قانون در نظر بگیرند و از هر سبکی استفاده کنند. 

حسین‌خانی در ادامه با بیان اینکه همایون شجریان به خاطر نام خانوادگی پدرش مطرح شد، گفت: ما در رسانه ملی راهی نداریم و حمایت هم نمی‌شویم. ارکستر ملی با ما همکاری نمی‌کند. اگر مافیای موسیقی اجازه دهد، ما نیز مطرح خواهیم شد. شرکت‌هایی هستند که خوانندگان را بالا می‌برند. 

او همچنین بیان کرد که عمده خوانندگان مطرح سبک سنتی به دلیل تقلید از محمدرضا شجریان مطرح شده‌اند.

محمد افروز نیز خواستار حمایت از کلیه سبک‌های موسیقی سنتی و اصیل ایرانی شد و بیان کرد: سال ۱۳۹۰ آلبومی داشتم که مجوز پخش آن به من به دلیل دارا بودن سبک گلپایگانی داده نشد.

این کنسرت در تاریخ ۸ آذر ساعت ۲۱.۳۰ در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

منبع فانوس

کنسرت موسیقی اصیل ایرانی موسیقی سنتی پاپ صدا و سیما همایون شجریان محمدرضا شجریان مافیا مافیای موسیقی رضا شایسته مجید حسین خانی گروه چکاوک

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید