نتفلیکس رکورد زد

نتفلیکس رکورد زد
کد خبر : 154911
تاریخ : 2 بهمن 1399
درصد میزان رشد کاربران نتفلیکس بسیار فراتر از پیش‌بینی خوشی بینانه کارشناسان متخصص این حوزه که رقم 6میلیون کاربر را تخمین زده بودند، بوده است.در 3ماهه پایانی سال 2020 حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر به جمع مشترکان پلترفرم پخش آنلاین نتفلیکس اضافه شدند. با این تعداد مشترک، کمپانی نتفلیکس با بیش از 203 میلیون کاربر همچنان در صدر بزرگترین سرویس استریم فیلم و سریال جهان قرار دارد.
به گزارش بانگ، ورود عظیم بزرگان صنعت سرگرمی به دنیای استریم ویدئویی نشان دهنده سود عظیم و آینده درخشان این بازار است که در دوران همه گیری کرونا به پیشرفت‌های وسیع‌تری دست پیدا کرده است.
در 3ماهه پایانی سال 2020 حدود 8 میلیون و 500 هزار نفر به جمع مشترکان پلترفرم پخش آنلاین نتفلیکس اضافه شدند. با این تعداد مشترک، کمپانی نتفلیکس با بیش از 203 میلیون کاربر همچنان در صدر بزرگترین سرویس استریم فیلم و سریال جهان قرار دارد.
درصد میزان رشد کاربران نتفلیکس بسیار فراتر از پیش‌بینی خوشی بینانه کارشناسان متخصص این حوزه که رقم 6میلیون کاربر را تخمین زده بودند، بوده است.
حتی آمارهای کلی سال 2020 هم بسیار جالب بوده است و نشان از افزایش 36 میلیون و 500 هزار نفر مشترک دارد که در تاریخ کمپانی بی‌نظیر است.
کمپانی بزرگ نتفلیکس که در سال 1997تاسیس شد و حدود 2 دهه است که فعالیت می‌کند اکنون به سبب رشد 13درصدی سهامش در بورس در رویایی‌ترین حالت ممکن قرار گرفته است.
درآمد این شرکت در 3 ماهه پایانی سال 2020 به 6 میلیارد و 640 میلیون دلار رسید که در مقایسه با نسبت مشابه سال گذشته رشد 21 درصدی را دارا بوده است.
نتفلیکس در ابتدا با استریم ویدئویی دیگر کمپانی‌ها که از پیش نمایش داده شده بودند فعالیت می‌کرد ولی با گذشت زمان و تغییر سیاست کاری با ساخت سریال‌های موفقی چون «خانه پوشالی» به عرصه تولید محتوا وارد شد و امروزه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فیلم و سریال جهان تبدیل شده است.

بر اساس آمار تازه اکنون بیش از ۵۰۰ عنوان (فیلم، سریال و مستند) در حال ساخت دارد که در مرحله «پست پروداکشن» هستند و آماده انتشار می‌شوند. از این ۵۰۰ عنوان سهم عمده‌ای (۷۱ عنوان) به فیلم‌های سینمایی می‌رسد و بر اساس برنامه هر هفته حداقل یک فیلم جدید منتشر خواهد شد.

یکی پرطرفدارترین محصولات نتفلیکس در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۱ فصل چهارم سریال «تاج و تخت» بود. این سریال از ابتدای انتشار فصل یک تا کنون بیش از یک‌صد میلیون بیننده داشت. بر اساس فرمول نتفلیکس اگر بیننده حداقل ۲ دقیقه از یک عنوان را تماشا کند، یکی به آمار تماشای آن اضافه می‌شود. در همین دوره سریال «The Queen’s Gambit» با بیش از ۶۲ میلیون بیننده در ۴ هفته پربیننده‌ترین مینی‌سریال سرویس شد.

اما این شروع یک زمان بسیار مهم برای نتفلیکس است زیرا نتفلیکس در حالی دوران طلایی‌اش را می‌گذراند که هر روز رقبای تازه‌ای از راه می‌رسند و بازار پخش آنلاین فیلم و سریال رقباتی‌تر می‌شود.

بزرگترین کمپانی استریم آنلاین جهان حالا با رقبای قدرتمندی چون «دیزنی پلاس»، «هولو»، «اچ‌بی‌او مکس»، «پارامونت پلاس» و «آمازون پرایم» روبه‌رو است.

اوج گرفتن رقابت در این بازار نشان می‌دهد که غول‌های پرسابقه دنیای سرگرمی از دیزنی تا وارنرمدیا آینده درخشانی برای استریمینگ می‌بینند و نمی‌خواهند تمام سود این بازار را برای شرکت‌هایی چون «نتفلیکس» بگذارند.

سینما استریم

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید