آخرین نوشته دن براون رفع توقیف شد

دن براون
کد خبر : 153569
تاریخ : 3 مهر 1397
کتاب « منشا » آخرین نوشته ی دن براون که به دو سوال اساسی بشر « از کجا آمده ام ؟ » و « به کجا میروم ؟ » پیشتر به خاطر درگیری علم و دین در این نوشته ، غیر مجاز اعلام شده بود ، اما به تازگی مدیر انتشارات بهنام از رفع توقیف این اثر خبر داد

به گزارش بانگ به نقل از ایسنا جمال خداپناهی  ( مدیر انتشارات بهنام ) که پیش‌تر از غیرمجاز اعلام شدن کتاب «منشأ» آخرین نوشته دن براون خبر داده بود، گفت: بعد از درخواست مجدد ما از دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی دوباره اثر، این کتاب رفع توقیف شده و در روز سه‌شنبه سوم مهرماه منتشر خواهد شد.

به گفته او، این کتاب مانند کارهای دیگر دن براون داستانی بسیار هیجان‌انگیز و پرکشش دارد، این نویسنده همواره به هزارتویی سر می‌زند یا با یک مضمون رمزآلود داستان خود را آغاز می‌کند. در این داستان فردی تئوری «از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟» را مطرح می‌کند. شعری از بلیک دستاویز این کتاب است. براون در این کتاب درباره «از کجا آمده‌ایم؟» می‌گوید: «در کلاس، دانشجویی از استاد می‌خواهد درباره زمان صفر توضیح بدهد، که استاد می‌گوید ما راجع به بعد از صفر صحبت می‌کنیم، اگر پرسشی درباره آغاز یا همان صفر دارید باید به بخش دینی مراجعه کنید.» یعنی می‌خواهد بگوید علم برای قبل از پیدایش تعریفی ندارد و فقط دین است که برای آن تعریف دارد.

کتاب منشا اثر دن براون در نوشته پشت جلد  کتاب نیز آمده است: پروفسور لانگدون، از طرف دانشجوی سابقش، ادموند کرش به مراسمی مرموز دعوت می‌شود. در این مراسم قرار است ادموند شاهد پاسخ به دو کهن‌پرسش بشر باشد: از کجا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟
این دو پرسش فورا با واکنش‌های گروه‌های مختلف مواجه می‌شود. و در این میان ادموند به قتل می‌رسد و به ناگزیر لانگدون وارد ماجرایی خطرناک می‌شود. همه شخصیت‌های داستان در مظان اتهام به قتل قرار می‌گیرند: رقبا، رهبران مذهبی یا حتی شخصیت‌های تراز اول کاخ سلطنتی. لانگدون با هدف تحقق بخشیدن به آرزوی دانشجوی سابقش، یعنی ارائه‌ نتیجه پژوهش‌ها، با بانوی اول کاخ سلطنتی اسپانیا همراه می‌شود و آنچه رخ می‌دهد حوادث شورانگیزی است که لحظه لحظه‌های خواننده را آکنده از هیجان و اضطراب و همدلی با قهرمانان قصه می‌گرداند.

«منشأ» نوشته دن براون با ترجمه سوگند رجبی‌نسب در قطع رقعی و  جلد شومیز در ۶۳۲ صفحه و با قیمت ۶۰۰۰۰ تومان روز سه‌شنبه (۳ مهرماه) منتشر می‌شود.


کتاب ادبیات دن براون رفع توقیف ممیزی

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید