سینمای ایران این هفته را با سه جایزه بین المللی طوفانی آغاز کرد

شروع طوفانی سینمای ایران با ۳ جایزه بین المللی
کد خبر : 154854
تاریخ : 24 آذر 1397
سینمای ایران با دریافت سه جایزه بین‌المللی و هفت حضور در فستیوال‌های مختلف دنیا هفته جاری را طوفانی آغاز کرد.
به گزارش بانگ به نقل از ایرنا، فیلم‌های کوتاه و بلند ایرانی در یازدهمین جشنواره «صوفیا منار» بلغارستان به نمایش درمی آیند.
یازدهمین جشنواره «صوفیا منار» بلغارستان
انیمیشن «مرد دودکشی» ساخته مقداد اخوان، فیلم کوتاه «کدر» ساخته ابوذر پاک نژاد و «گاو آمریکایی» ساخته فاطمه طوسی به بخش فیلم کوتاه یازدهمین جشنواره «صوفیا منار» بلغارستان راه یافتند.
در این بخش فیلم هایی از امارات، ترکیه، لبنان، پاکستان، فرانسه، آلمان و کنیا حضور دارند.
همچنین در این جشنواره بخشی به نام «تمرکز بر سینمای نوی ایران» وجود دارد که در این بخش فیلم های بلند داستانی مانند «آپاندیس» ساخته حسین نمازی، «برگ جان» به کارگردانی ابراهیم مختاری، «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی، «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی، «مغزهای کوچک زنگ زده » ساخته هومن سیدی و «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی به نمایش درمی آید.
جشنواره «صوفیا منار» از 25 دی‌ تا 11 بهمن در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان برگزار می‌شود.

**«فرمیسک» برنده دو جایزه از دو جشنواره
جایزه بهترین فیلم کوتاه در بخش بین الملل از جشنواره «بوربودار» و جایزه شایسته ترین فیلم در بخش بین الملل جشنواره «بالی» هر دو از کشور اندونزی به «فرمیسک» ساخته مریم پیربند رسید.
«فرمیسک» به معنای اشک چشم، داستان دختری است که پس از حمله داعش به روستایشان در کردستان عراق زنده مانده است و برای ادامه زندگی مشکلاتی دارد.
در این اثر که تولید مشترک ایران و آمریکا است، بازیگرانی چون نازو براوو، مریم شخ ماموندی، لیلا میر و رامین مدنی ایفای نقش کردند.

رقابت سه فیلم ایرانی

سه فیلم ایرانی «عرق سرد»، «روزهای نارنجی» و «جدایی نادر از سیمین » در جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» در کشور آمریکا روی پرده می روند.
در سی‌امین دوره جشنواره فیلم «پالم اسپرینگز» فیلم های «عرق سرد» به کارگردانی سهیل بیرقی و «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی در دو بخش «سینمای جهان اکنون» و «نمایش آمریکا» این رویداد سینمایی به نمایش درخواهند آمد.
«جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی محصول سال 2011 ، دیگر فیلم حاضر در جشنواره جهانی فیلم «پالم اسپرینگز» سال 2019 است که در بخش «معیار پالم اسپرینگز THE PALM SPRINGS CANON» به نمایش گذاشته می شود.
از دیگر فیلم های شاخص حاضر در این بخش می توان به «پنهان» هانکه، «سینما پارادیزو» تورناتوره، «شهر خدا» میرلس، «خداحافظ سولو» رامین بحرانی، «ببر خیزان، اژدهای پنهان» آنگ لی و «ممنتو» نولان اشاره کرد.
در این دوره از جشنواره 223 فیلم از 78 کشور دنیا به نمایش گذاشته می شود.
فیلم «همه چیز درست است» به کارگردانی کنت برانا فیلم افتتاحیه جشنواره است و فیلم «زنان سیاهپوش» ساخته بروس برسفورد فیلم اختتامیه این دوره جشنواره خواهد بود.
جشنواره جهانی فیلم «پالم اسپرینگز» پیش از این نیز اعلام کرده بود که از رجینا کینگ برای بازی در فیلم «اگر خیابان بیل زبان داشت»، بردلی کوپر برای کارگردانی «ستاره ای متولد می شود»، گلن کلوز برای بازی در فیلم «همسر»، رامی ملک برای بازی در فیلم «بوهمین راپسودی»، ملیسا مک کارتی برای بازی در فیلم «هرگز می توانی مرا ببخشی؟»، آلفونسو کوارون برای کارگردانی فیلم «رُما»، پیتر فارلی کارگردان فیلم «کتاب سبز» به همراه ویگو مورتنسن و ماهرشالاعلی دو بازیگر اصلی فیلمش و اسپایک لی در جوایز امسال تجلیل خواهد کرد. 
سی‌امین دوره جشنواره جهانی فیلم «پالم اسپرینگز» بین روزهای 3 تا 14 ژانویه 2019 (13 تا 24 دی ماه) در پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. 

«لوتوس» فینالیست جشنواره زردآلوی زمستانی

جشنواره زردآلوی زمستانی (Winter Apricots) یک رویداد نمایش فیلم‌های مستقل و هنری در مقدونیه است که بر ایده‌های خاص و نگاه بصری متفاوت تاکید دارد. 
در این جشنواره «لوتوس» برای کسب چهار جایزه بهترین فیلم، بهترین ایده، بهترین تصویر و بهترین صدا با 10 فیلم دیگر از کشورهای سوئد، ایتالیا، مکزیک، لهستان، صربستان، سوئیس، بلغارستان، فرانسه و ایتالیا رقابت خواهد کرد. 
پیش از این «لوتوس» در بخش رقابتی جشنواره‌ مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «ییهلاوا» جمهوری چک، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کوتاه «منچستر» انگلستان، جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «سروینو» ایتالیا، (the Poly Documentaries) در انجمن رویال پلی‌تکنیک کورنوال «فالموث» انگلستان و جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمده است. 
سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «زردآلوی زمستانی» از 22 تا 24 آذر ماه (13 تا 15 دسامبر) ادامه خواهد داشت.
این فیلم در اولین نمایش ملی خود نیز در سه بخش رقابتی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت » حضور داشت و تندیس فیروزه‌ای ویژه‌ هیات داوران برای بهترین فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را دریافت کرد. 
در این مستند داستانی، زندگی پیرزنی را می‌بینیم که 12 سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود. 

«اتاق تاریک» بهترین فیلم جشنواره کرالا

بیست و سومین دوره جشنواره فیلم کرالا با اهدای جایزه بهترین فیلم به اتاق تاریک ساخته روح‌الله حجازی به کار خود خاتمه داد.
در این دوره جایزه بهترین کارگردانی جشنواره به لیخو خوزه پالیسری کارگردان هندی برای فیلم «Ee.Ma.Yau» رسید.
نشان ویژه هیات داوران جشنواره را نیز فیلم «سکوت» ساخته بئاتریز سیگنر از آن خود کرد.
ریاست هیات داوران بخش بین‌الملل این دوره جشنواره فیلم «کرالا» را مجید مجیدی کارگردان ایرانی بر عهده داشت

جشنواره بین المللی فیلم سینما اکران جایزه مستند فیلم کوتاه انیمیشن سینمای ایران فیلم داستانی

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید