از کم شدن تبلیغات تلویزیون خوشحال نشید !

از کم شدن تبلیغات تلویزیون خوشحال نشید !
کد خبر : 154877
تاریخ : 3 دی 1397
یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است که ما نباید از کاهش آگهی‌های تلویزیون خوشحال شویم به دلیل اینکه شرایط اقتصادی بد است و باعث می‌شود رسانه‌ای مانند صداوسیما در امور تولیدات و هزینه گرفتاری پیدا کند.
شاهین امین با اشاره به وضعیت تبلیغات تلویزیون بیان کرد: به نظرم تبلیغات تلویزیون زیاد نیست  و به دلیل وضعیت بد اقتصادی نسبت به قبل کمتر شده است. در گذشته برنامه‌های زیادی در شبکه‌های مختلف  روی آنتن می‌رفت و میان آن‌ها تبلیغات مختلف پخش می‌شد اما در حال حاضر تبلیغاتی از تلویزیون پخش می‌شود که مناسب شبکه‌های ملی نیست. این تبلیغات شامل کترینگ و رستوران و ... است. همچنین تبلیغات محصولات صنعتی به روی آنتن می‌رود که معمولا در تلویزیون‌های دنیا تبلیغ نمی‌شود. زیرا کالاها صنعتی هستند و مشتریان خاص خود را دارند؛ در حالی که تبلیغات برای عموم مردم است. کالاهای تخصصی که در تبلیغات پخش می‌شود، در عموم جایی ندارد یا بسیاری از تبلیغات برای بنگاه‌های ضعیف است که در شبکه‌های محلی و ارزان قیمت آگهی می‌دهند. این آگهی‌ها وقتی معلوم است که تعرفه‌ها را پایین آورده‌اند.

شاهین امین
شاهین امین

او ادامه داد: این نوع آگهی‌ها که در شبکه‌های سراسری پخش می‌شود، نشان می‌دهد که تلویزیون به دلیل مشکلات مالی، تعرفه‌های خود را پایین آورده است. تعداد آگهی دهنده‌ها به دلیل شرایط اقتصادی کاهش یافته است و این وضعیت را در بیلبوردهای خیابان و مطبوعات هم می‌بینید.

این منتقد با بیان اینکه آگهی برای هر رسانه‌ای لازم است و اگر نباشد چرخ آن رسانه نمی‌چرخد، تصریح کرد: ما نباید از کمبود آگهی‌ها خوشحال شویم به دلیل اینکه شرایط اقتصادی بد است و باعث می‌شود رسانه‌ای مانند صدا و سیما در امور تولیدات و هزینه گرفتاری پیدا کند چون سازمان سنگینی است، درآمد آن کاهش می‌یابد و تولیدات ضعیف‌تر از  حال حاضر خواهد شد.

امین در پایان گفت: سازمان صدا وسیما بی دلیل نیروهایش افزایش یافته و هیچ شبکه‌ای در دنیا به اندازه سازمان صداوسیما نیروی حقوق بگیر ندارند و این هزینه را صرف نمی‌کند. همچنین بسیاری از نیروهای کارمند صداوسیما که حقوق بگیر هستند، نیروی اداری‌اند و نه نیروی تولیدی. این نسبت وحشتناک است و در رسانه یک آفت محسوب می‌شود. بودجه‌های صدا وسیما را بیشتر هزینه‌های جاری آن می‌بلعد تا تولیدی؛ البته در کنار این مسائل هزینه تولید هم در صداوسیما به نسبت خروجی آن بالاست که خود سازمان باید دلیل آن را پیدا کند.

منبع ایسنا

تلوزیون صدا و سیما اقتصاد فرهنگ و هنر تبلیغات

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید