خالق «باب اسفنجی» درگذشت

باب اسفنجی
کد خبر : 153795
تاریخ : 7 آذر 1397
«استفن هیلنبرگ» انیمیشن‌ساز آمریکایی و خالق سریال محبوب و فیلم سینمایی «باب اسفنجی» در سن ۵۷ سالی درگذشت.
به نقل از ورایتی، شبکه تلویزیونی «نیکلدئون » که «استفن هیلنبرگ » یکی از بنیانگذاران «باب اسفنجی» است، با اعلام خبر درگذشت این چهره موثر در عرصه پویانمایی عنوان کرد وی یک رفیق دوست داشتنی و همکاری قدیمی و خلاق بود و ما با خانواده وی ابراز همدردی می‌کنیم. 

باب اسفنجی

«هیلنبرگ» به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ASL) که یک بیماری تخریب‌کننده سلول‌های عصبی است، مبتلا شده بود؛ همان بیماری که «استیون هاوکینگ»، فیزیکدان نامدار انگلیسی نیز به آن مبتلا شده بود. 
وی فعالیت خود در عرصه انیمیشن‌سازی را از سال ۱۹۸۷ و تحصیل در رشته انیمیشن تجربی در موسسه هنر کالیفرنیا آغاز کرد و در سال ۱۹۹۲ نیز توانست کارشناسی ارشد خود را در این رشته دریافت کند.  

در همان سال «هیلنبرگ » موفق به کسب جایزه از جشنواره بین‌المللی انیمیشن «اوتاوا» برای «حفره‌های کرم» شد و این انیمشن در ادامه در چندین رویداد بین‌المللی دیگر نیز به روی پرده رفت.


وی همچنین از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ به عنوان کارگردان و نویسنده در مجموعه انیمیشن تلویزیونی «زندگی مدرن روکو» با شبکه تلویزیونی «نیکلدئون» همکاری می‌کرد.

از آن زمان به بعد وی تمام زمان خود را صرف نویسندگی ، تهیه‌کنندگی و کارگردانی یک مجموعه تلویزیونی کرد که در نهایت به ساخت سریال «باب اسنفجی شلوار مکعبی» ختم شد.
اولین قسمت از این انیمیشن در می ۱۹۹۷ به روی آنتن رفت و تا به امروز ۲۵۰ قسمت از آن پخش شده است و علاوه بر کودکان مخاطبان زیادی در میان بزرگسالان و دانشجویان دارد. 
سریال «باب اسفنجی » تاکنون موفق به کسب جوایز امی آمریکا و بریتانیا و جایزه معتبر انیمیشن «آنی» شده و همچنین به ۶۰ زبان دنیا دوبله و زیرنویس شده است.

«هینبرگ» در سال ۲۰۰۴ با ایجاد تغییراتی در شخصیت اصلی داستان در نهایت توانست فیلم سینمایی «باب‌ اسفنجی شلوارچهارخانه‌ای» را نیز به سینما بیاورد که ۱۴۰ میلیون دلار نیز فروخت.

وی نویسندگی و تهیه‌کنندگی دنباله این فیلم سینمایی انیمیشن با عنوان «فیلم باب اسفنجی: اسفنج خارج از آب» در سال ۲۰۱۵ را نیز بر عهده داشت. 

باب اسفنجی انیمیشن درگذشت استفن هیلنبرگ

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید