بهروز افخمی : رییس صدا و سیما نباید تو پَرِ رشیدپور میزد ! / فیلم

بهروز افخمی : رییس صدا و سیما نباید تو پَرِ رشیدپور میزد ! / فیلم
کد خبر : 154851
تاریخ : 24 آذر 1397
بهروز افخمی ضمن اشاره به حواشی سال گذشته برنامه «هفت»، واکنش رییس سازمان صداوسیما به اعتراض حاتمی‌کیا و توبیخ رضا رشیدپور را نادرست دانست.

به گزارش بانگ به نقل از خبرآنلاین، بهروز افخمی ، کارگردان مطرح سینما و مجری سابق برنامه «هفت» به تازگی مهمان کافه خبر بود و درباره پروژه‌های تازه‌ای که در دست دارد و وضعیت برنامه «هفت » به گفت‌وگو پرداخت.

اوایل آبان امسال بود که علی فروغی مدیر شبکه سه سیما در گفت‌وگو با رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید » اعلام کرد که برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی به جدول پخش شبکه سه سیما باز می‌گردد. نزدیک به یک ماه بعد، افخمی با پیشنهاد اجرای بک برنامه آموزشی در حوزه سینما از طرف شبکه پنج رو به‌رو شد؛ برنامه‌ای که گویی به مذاق این کارگردان بیشتر خوش آمد و اجرای آن را به «هفت» ترجیح داد.

بهروز<b> افخمی </b>کارگردان سینما

با این تصمیم افخمی، وضعیت برنامه «هفت» در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت، در حالی‌که زمان کوتاهی تا آغاز سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر باقی مانده است، همچنان مشخص نیست که اجرای این برنامه به چه کسی سپرده می‌شود و کدام چهره روی صندلی داغ «هفت» خواهد نشست.

این مسئله اتفاق تازه‌ای به شمار نمی‌آید، اواخر سال ۹۵ و مدتی پس از پایان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی به کار خود پایان داد و برای چند هفته روی آنتن نرفت، طبق وعده‌ها قرار بود اواخر فروردین سال ۹۶ بار دیگر برنامه «هفت» به جدول پخش شبکه سه بازگردد ولی این اتفاق رخ نداد تا این برنامه تا تنها چند روز مانده به آغاز جشنواره فجر امسال همچنان بلاتکلیف بماند.

۱۰ بهمن ۹۶، طبق اعلام روابط عمومی شبکه سه، پس از به میان آمدن نام‌های گوناگون برای اجرای برنامه «هفت»، این کار به رضا رشیدپور واگذار شد، برنامه‌ای که در طول ایام جشنواره روی آنتن رفت و حواشی بسیاری را به همراه داشت که مهم‌ترین آن اعتراض تند ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره سی و ششم به رضا رشیدپور و رویکرد برنامه بود. این کارگردان معتقد بود که فیلم «به وقت شام » با بی‌مهری تلویزیون روبرو شده است.

اعتراض حاتمی‌کیا بازتاب بسیار گسترده‌ و واکنش‌های متعددی را به همراه داشت تا جایی که عبدالعلی علی‌عسگری، رییس سازمان صداوسیما نیز ضمن توبیخ رضا رشیدپور و تذکر دادن به عوامل برنامه «هفت»، از حاتمی‌کیا دلجویی و اعلام کرد که حق با اوست.

بهروز افخمی در کافه خبر درباره این این اتفاق و حواشی آن سخن گفت و از رویه‌ای که رییس صدا و سیما در برابر این حواشی پیش گرفت انتقاد کرد.

افخمی درباره سرنوشت برنامه «هفت» و همچنین اجرای آن گفت: «من ترجیحم این است که یک برنامه آموزشی درباره فیلمسازی با نام «فیلمساز» یا یک اسم دیگر کار کنم. با شبکه پنج هم قبلا درباره این کار صحبت شده است، منتهی در عین حال بدم نمی‌آید که بتوانم برند «هفت» را ادامه دهم یا آن را دست یک نفر بسپارم که ادامه دهد، حیف است که یک برندی که تماشاچی پیدا کرده و یکی از برنامه‌های مطمئن شبکه سه است، به خاطر اینکه کسی حاضر به اجرای آن نیست، روی زمین بماند.»

او ادامه داد: «بخشی از آن تقصیر من است که کارهایی کردم که هیچکس جرات نمی‌کند روی آن صندلی بنشیند. بخشی هم تقصیر مدیریت تلویزیون است که مثلا آن بلا را سر رشیدپور بیچاره آورد، من اگر جای او بودم دیگر پشت سرم را نگاه نمی‌کردم و در هیچ برنامه تلویزیونی حضور پیدا نمی‌کردم. اصلا یعنی چه که ریاست یک سازمان راجع به یک برنامه اظهارنظر کند و بگوید حق با حاتمی‌کیاست.»

افخمی همچنین بیان کرد: «من موافق نظر رشیدپور نیستم ولی مجری برنامه وقتی یک چیزی می‌گوید، ریاست سازمان که نمی‌زند تو پَرش! این کار باعث شده که هیچکس دلش را ندارد روی آن صندلی بنشیند.»




بهروز افخمی برنامه تلوزیونی صدا و سیما برنامه هفت رضا رشیدپور برنامه حالا خورشید علی فروغی

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید