آلبوم «ابراهيم» با صداي «محسن چاوشي» دو ميليارد تومان فروخت

محسن چاوشی -آلبوم ابراهیم -ابراهیم-موسیقی -آلبوم موسیقی -چاوشی
کد خبر : 153643
تاریخ : 10 مهر 1397
در حالي که حدود يک ماه از انتشار آلبوم «ابراهيم» گذشته، هادي حسيني از فروش بيش از دوميليارد توماني آلبوم جديد محسن چاوشي خبر داد و گفت: «استقبال از پيش‌فروش اينترنتي آلبوم ابراهيم بسيار جالب توجه بود و حدود يکصد و پنجاه هزار نسخه از آلبوم به صورت اينترنتي و پيش از انتشار اثر پيش‌فروش شد.»
 در حالي که حدود يک ماه از انتشار آلبوم «ابراهيم » گذشته، هادي حسيني از فروش بيش از دوميليارد توماني آلبوم جديد محسن چاوشي خبر داد و گفت: «استقبال از پيش‌فروش اينترنتي آلبوم ابراهيم بسيار جالب توجه بود و حدود يکصد و پنجاه هزار نسخه از آلبوم به صورت اينترنتي و پيش از انتشار اثر پيش‌فروش شد.»
اين تهيه‌کننده درباره فروش فيزيکي آلبوم «ابراهيم» نيز گفت: «چند عامل بيروني مثل حذف دو قطعه مهم آلبوم در نسخه فيزيکي و شرايط اقتصادي مردم کمي به فروش فيزيکي آلبوم آسيب زد. علاوه بر اين ما اولين آلبوم را در اوج شرايط بد بازار و نبود مواد اوليه منتشر کرديم و بنا به شرايطي که پيش آمده بود و همه قيمت‌هاي توليد و مواد اوليه تهيه آلبوم موسيقي چند برابر شده بودند، به ناچار کمي قيمت‌ها را بالا برديم. همه اين شرايط باعث شد آمار فروش نسخه فيزيکي کمي نوسان داشته باشد. پخش آلبوم در سراسر ايران در بهترين حالت انجام شد و تعداد دقيق فروش نسخه فيزيکي حدود دو ماه بعد و پس از جمع‌آوري همه نسخه‌هاي باقيمانده مشخص خواهد شد.»
هادي حسيني افزود: «آلبوم ابراهيم تا اين لحظه بر اساس جمع‌بندي‌هاي شرکت پخش، بيش از دو ميليارد تومان فروش داشته و پيش‌بيني مي‌شود تا آخرين مرحله جمع‌آوري آلبوم، اين رقم به چيزي حدود سه ميليارد تومان برسد. البته که اين ميزان فروش بسيار مطلوب است و از استقبال ويژه دوستداران موسيقي از آلبوم حکايت دارد. ولي مشخصاً حذف دو قطعه مهم از آلبوم در نسخه فيزيکي باعث شد پيچيدگي‌هايي براي عرضه اين نسخه به وجود بيايد.»
* پرفروش‌ترين‌هاي موسيقي بعد از انقلاب؟درباره آمار پرفروش‌ترين آلبوم‌هاي موسيقي در ايران روايت‌هاي مختلفي منتشر شده و با توجه به مکانيسم عرضه و انتشار آلبوم‌هاي موسيقي و ساز و کار سنتي در توزيع آلبوم‌ها در بازار، هرگز مرجع درست و قابل استنادي براي ارائه آمار فروش آلبوم‌ها نبوده و نيست. در اين بين تنها بخشي که مي‌توان از آن به عنوان مرجع رسمي در اعلام آمار پرفروش‌ترين هاي بازار موسيقي کشور نام برد، اظهارات تهيه کننده‌ها و مسئولين پخش آثار موسيقي در کشور است و گاهي نيز خود خواننده‌ها در اين باره اظهار نظراتي را داشته‌اند.
ارديبهشت 1393 و در پانزدهمين سال‌روز انتشار آلبوم «دهاتي» شادمهر عقيلي ، صفحه رسمي اين خواننده در فيسبوک تيراژ آلبوم «دهاتي» را 10 ميليون نسخه اعلام کرد و از آن به عنوان پرفروش‌ترين آلبوم تاريخ موسيقي پاپ ايران بعد از انقلاب اسلامي نام برد.
غلام علمشاهي (مدير شرکت آواي نکيسا از قذيمي‌ترين شرکت‌هاي تهيه و توليد آثار موسيقي در ايران) درباره پرفروش‌ترين آلبوم‌ها نظرات جالبي دارد: «آلبوم «حسرت» آقاي اصفهاني حدود يک ميليون و پانصد هزار کاست فروش رفت و حدود صد هزار نسخه هم CD اين آلبوم فروش رفت. آن زمان هنوز CD به اين شکل باب نشده بود و بحران دانلودي هم که اين روزها همه‌گير شده، وجود نداشت. ولي آلبوم «دهاتي» شادمهر قطعاً پرفروش‌ترين آلبوم تاريخ موسيقي پاپ ايران است. هيچ شک و ترديدي در اين موضوع نيست.»
آلبوم «85» با صداي بنيامين بهادري ، آلبوم «غريبه» با صداي فريدون آسرايي ، آلبوم «کما» با صداي حميد عسکري، «غزلک» با صداي «سعيد شهروز» و... از جمله ديگر آثار پرفروش موسيقي پاپ پس از انقلاب بوده‌اند.
در اين بين عده‌اي عليرضا افتخاري را خواننده پر مخاطب‌ترين آلبوم تاريخ موسيقي ايران مي‌دانند. او در سال 1374 آلبومي با عنوان «نيلوفرانه» را روانه بازار کرد که با استقبال فوق‌العاده مردم روبه‌رو شد. فروش حدود 3 ميليون نسخه‌ي اين آلبوم، رکوردي قابل توجهرا در تاريخ موسيقي ايراني ثبت کرد.

منبع : موسیقی ما

محسن چاوشی آلبوم ابراهیم موسیقی ایرانی

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید