ورود پول های مشکوک به شبکه نمایش خانگی

ورود پول های مشکوک به شبکه نمایش خانگی
کد خبر : 153822
تاریخ : 13 آذر 1397
مرتضی شایسته سخنگوی تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران از ورود پول های مشکوک به شبکه نمایش خانگی خبر داد و گفت : «ارائه مجوز ساخت 9 سریال نمایش خانگی از سوی اداره کل مسئول در معاونت سینمایی می‌تواند به تولید سینمای ایران لطمه جدی وارد کند.»

به گزارش بانگ به نقل از ایسنا، مرتضی شایسته سخنگوی انجمن شرکت‌ها و تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران گفت : هیات مدیره انجمن در اخرین نشست خود که با حضور کلیه اعضا تشکیل شد، نسبت به صدور مجوز ساخت 9 سریال نمایش خانگی واکنش نشان داد و چنین رفتاری را ، اقدامی غیر مسئولانه خواند. چرا که نه بازار کشش این تعداد سریال را دارد و نه شرایط تولید و از جمله نیروی انسانی جلوی دوربین و پشت دوربین و تجهیزات سینمایی چنین اجازه‌ای را فراهم می‌کند.

وی افزود: هیات مدیره انجمن مستقل براین باور است که چنین حرکاتی در کنار ورود احتمالی پول‌های مشکوک قطعا به زیان سینمای ایران خواهد بود.

هیات مدیره انجمن امیدوار است که دکتر حسین انتظامی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را مورد کارشناسی جدی قرار دهد. بخصوص که چنین فرایندی حتی به شبکه نمایش خانگی نیز لطمه جدی وارد و ارائه این تعداد مجوز به گمان ما غیر کارشناسانه بوده است.

تئاتر

سخنگوی انجمن در ادامه افزود:در نشست هیات مدیره انجمن،آقای سید محمود رضوی نایب رییس شورای صنفی نمایش گزارشی از وضعیت و شرایط اکران فیلم ها ارائه کرد. ایشان نقطه ضعف‌ها و قوت‌های شورای صنفی (کارگروه اکران ) و مشکلات آیین‌نامه‌ای آن را برشمرد.

در ادامه جلسه پیرامون شرایط بهتر اکران بحث و مذاکره شد و مقرر شد در زمینه اکران فیلم‌های سینمایی و آیین نامه‌اکران پیشنهادات هیات مدیره انجمن جمع بندی و سپس برای تصحیح  آیین نامه ارائه شود.

شایسته افزود: در همین جلسه از کارگروه اکران که در پی در خواست انجمن با نمایش پیش از موعد فیلم‌ها مخالفت کرده بود،تشکر شد.

 سخنگوی انجمن سپس به بحث نگرانی هیات مدیره از عدم نظارت دقیق بر " ویدئو درخواستی یا V.O.D پرداخت و گفت: در ابتدای تشکیل و راه اندازی شبکه "ویدئو درخواستی (V.O.D) هیات مدیره‌ای که دو نماینده از شورایعالی در آن عضویت داشتند برای نظارت و  برنامه ریزی تشکیل شد.

نمایندگان صنفی بطور فعال در این شورای مدیریتی حضور داشتند و اقدامات قابل توجهی هم ارائه کردند اما بتدریج این شورا رنگ باخت و عملا بنظر می‌رسد برخی از شرکت‌های فعال این صنف نیز متضرر و غیر فعال شده‌اند.در این زمینه انجمن مستقل انتظار دارد از سوی موسسه رسانه‌های تصویری اطلاعات لازم و کافی در اختیار تهیه کنندگان سینمای ایران قرار گیرد.

مرتضی شایسته در پایان گفت: هیات مدیره انجمن از معاون سینمایی که در پی در خواست انجمن درتوئیتی بر ادامه شفاف سازی تاکید داشت، تشکر کرد و از ایشان خواست که این شفاف سازی به بخش مالی منحصر نشود و در همه ابعاد و از جمله شوراهای تصمیم گیری و تصمیم ساز و ایین‌نامه‌های اجرایی که با فعالان سینمایی سرکار پیدا می‌کند، گسترش یابد.

سریال شبکه خانگی پول شویی مرتضی شایسته تهیه کنندگان مستقل

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید