به مناسبت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/کارگردانانی که رکورد دریافت سیمرغ را دارند

به مناسبت  سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر/کارگردانانی که رکورد دریافت جایزه ی سیم
کد خبر : 154892
تاریخ : 11 دی 1397
به مناسبت سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر،قصد معرفی کارگردانانی را داریم که رکورد دریافت سیمرغ بلورین ازین جشنواره را دارند.


کارگردانانی که رکورد دار سیمرغ جشنواره فجر هستند

مجید مجیدی بیش از سایرین توانسته سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از داوران جشنواره دریافت کند.

در میان کارگردانان سینمای ایران، مجید مجیدی بیش از سایرین توانسته سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از داوران جشنواره دریافت کند. این کارگردان تاکنون ۵ بار نامزد دریافت سیمرغ کارگردانی شده و برای چهار فیلم «آواز گنجشکها»، «بید مجنون»، «بچه های آسمان» و «باران» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از آن خود کرده است.

پس از مجید مجیدی، ابراهیم حاتمی کیا بیشترین سیمرغ کارگردانی را در میان کارگردانان سینمای ایران دارد. او تاکنون شش بار نامزد دریافت سیمرغ کارگردانی شده و برای سه فیلم «آژانس شیشه ای»، «به رنگ ارغوان» و «به وقت شام» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را از جشنواره فجر کسب کرده است.

اصغر فرهادی کارگردان معتبر سینمای ایران و جهان همچون ابراهیم حاتمی کیا سه سیمرغ کارگردانی را در خانه دارد. فرهادی برای «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرده است. آخرین فیلم اصغر فرهادی که در جشنواره فجر نمایش داده شد به «جدایی نادر از سیمین» باز می گردد.

داریوش مهرجویی سابقه زیادی در کاندید شدن در بخش بهترین کارگردانی دارد. او تاکنون ده بار نامزد کسب سیمرغ بلورین شده و برای دو فیلم «هامون» و «پری» به روی سن اختتامیه جشنواره فجر رفته و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرده است.

احمدرضا درویش که چند سالی است با مشکلات اکران «رستاخیز» دست و پنجه نرم می کند، در چهار دوره جشنواره فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شده است. او اولین بار و برای فیلم «دوئل» سیمرغ بلورین کارگردانی را دریافت کرد و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم برای کارگردانی فیلم عاشورایی اش سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را کسب کرد.

کیانوش عیاری دیگر کارگردان با سابقه سینمای ایران هم در دهه شصت برای دو فیلم «تنوره دیو» و «آنسوی آتش» لوح زرین بهترین کارگردانی را کسب کرد.

سعید روستایی کارگردان جوان سینمای ایران که امسال با «متری شش و نیم» به جشنواره فجر خواهد آمد، تنها کارگردان سینمای ایران است که از یک دوره جشنواره فجر، دو سیمرغ کارگردانی دریافت کرده است. روستایی برای «ابد و یک روز» از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین کارگردانی در بخش فیلم های اول را کسب کرد.

جشنواره فیلم فجر سینمای ایران کارگردان هنر نمایش سیمرغ بلورین

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید