نگاهی به پرفروش‌ ترین کتاب های آبان ماه

کتاب و کتابخوانی
کد خبر : 153790
تاریخ : 5 آذر 1397
آبان، ماه رقابت نویسندگان پیشکسوت و کلاسیک ایرانی و خارجی در پرفروش‌های کتاب بود.

دومین ماه از فصل پاییز برای کتاب و کتاب‌دوستان هم خوشایند بود و هم ناخوشایند، در واقع نیمه نخست آبان اوضاع بازار کتاب تا حدودی نامساعد بود و تئوری رونق بازار کتاب در فصل پاییز را به کلی رد کرد.

نیمه دوم این ماه ولی آبی روی آتش بود و می‌توان گفت تا حدود زیادی تلخی‌های نیمه اول را جبران کرد، برگزاری هفته کتاب، آغاز طرح پاییزه کتاب و همچنین کتابگردی تا حدود زیادی وضعیت بازار کتاب را بهبود بخشید.

بنا به گفته مدیران کتابفروشی‌ها روزهای پایانی آبان کسب و کار پررونق تری داشتند، البته برخی نیز از گلایه مردم بابت قیمت بالای کتاب‌ها گفتند که قدرت خریدشان را کاهش می‌دهد. برخی از کتابفروشان نیز نسبت به ماه مهر وضعیت خوبی داشتند و حتی افزایش فروش این ماه‌شان همراه با افزایش تعداد کتاب نیز بوده است که اگر همین روند ادامه دار باشد می‌توان کمی به رونق دوباره این بازار امیدوار بود.


فارغ از وضعیت بازار کتاب و کتابفروشان، به سراغ پرفروش‌های آبان می‌رویم که طبق روال هر ماه، رمان و داستان بیشترین سهم را در میان سایر گونه‌های ادبی داشتند. البته این ماه آثاری از حوزه‌های مدیریت، دین و اندیشه و زبان فارسی نیز در پرفروش‌ها جایگاهی برای خودشان دست و پا کرده بودند.



آبان را می توان ماه رقابت نویسندگان کلاسیک و قدیمی ایرانی و خارجی در پرفروش ها نام گذاری کرد، حضور نویسندگانی چون بزرگ علوی، مهدی آذریزدی، عبدالحسین زرین‌کوب، گابریل گارسیا مارکز، آرتور شوپنهاور و جان فانته گواهی این ادعا است.

از دیگر نکات جالب توجه پرفروش‌ترین آثار دومین ماه پاییز، بازگشت هاروکی موراکامی پس از مدت‌هاست، این نویسنده مطرح که در سال گذشته همواره با یک یا چند اثر پای ثابت پرفروش‌های کتاب بوده است، مدتی بود که گویی آثارش آنطور که باید مورد اقبال کتاب دوستان ایرانی قرار نمی‌گرفت. با این حال او این ماه با «سامسای عاشق» بار دیگر وارد رقابت پرفروش‌ها شده است.

در ادامه بر جزییات پرفروش ترین آثار بازار کتاب در دومین ماه پاییز مروری خواهیم داشت. (ترتیب کتابفروشی ها اتفاقی است.)

کتابفروشی‌های مجموعه کتاب شهر



فروشگاه کتاب

کتابفروشی انتشارات ثالث

کتاب فروشی


کتابفروشی انتشارات سوره مهر

کناب فروشی


کتابفروشی انتشارات ققنوس


کتاب

کتابفروشی انتشارات امیرکبیر


کتاب

کتابفروشی انتشارات افق


کتاب


کتاب پرفروش ترین ها

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید