دو جایزه جشنواره ونیز برای کارگردان ایرانی

جشنواره فیلم ونیز
کد خبر : 153415
تاریخ : 17 شهریور 1397
هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز که امشب، ۱۷ شهریور ماه به کار خود پایان میدهد با دو جایزه برای کارگردان ایرانی همراه بوده است

فیلم سینمایی « لذت » به کارگردانی سودابه مرتضایی که به نمایندگی از سینما ی اتریش در جشنواره ونیز حضور داشت دو جایزه بخش " روزهای ونیز " این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.

هفتادوپنجمین جشنواره فیلم ونیز که امشب ۱۷ شهریور ماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد، فهرست برندگان بخش‌های مستقل هفته منتقدین، روزهای ونیز و همچنین برندگان هیات داوران فیپرشی را اعلام کرد. 

در بخش روزهای ونیز که از روی بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن مدل‌برداری شده و امسال در مجموع میزبان ۱۱ فیلم بود، فیلم « لذت » به ساخته سودابه مرتضایی سینماگر ایرانی که به نمایندگی از سینمای اتریش در جشنواره حضور داشت دو جایزه لِیبل سینمای اروپا و جایزه « Hearst » را به خود اختصاص داد.

جایزه اصلی این بخش نیز به « عشق واقعی » ساخته « کلر برگر » از فرانسه اعطاء شد و « به خاطر بسپار » به کارگردانی « والریو میلی » از ایتالیا نیز جایزه مخاطبان را دریافت کرد. 

اما در بخش هفته‌ منتقدین ونیز، فیلم سوری « در حال ضبط » به کارگردانی « سعید البطال » و « غیاث ایوب » جایزه مخاطبان را کسب کردند و همچنین جایزه کلوپ فیلم ورونا نیز به « حیوانات بلوند » ساخته « ماکسیم ماترای » و « الکسیا والتر » رسید. 

هیات داوران انجمن بین‌المللی منتقدین ( فیپرشی ) نیز بهترین های هفتادوپنجمین جشنواره فیلم ونیز را انتخاب کردند و جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی اصلی جشنواره را به « غروب آفتاب » ساخته « لازلو نمس » فیلمساز برنده اسکار مجارستان ی اعطاء کردند و « در حال ضبط » ساخته « سعید البطال » و « غیاث ایوب » از سوریه نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران فیپرشی در سایر بخش‌های جشنواره را به دریافت کردند.

هفتادوپنجمین دوره جشنواره فیلم ونیز که از تاریخ ۲۹ اوت (۷ شهریور) با حضور « گیرمو دل تورو » کارگردان مشهور مکزیکی در راس هیات داوران بخش رقابتی آغاز شده است، امشب ۸ سپتامبر ( ۱۷ شهریور) با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برندگان به کار خود پایان خواهد داد.

سینما فیلم سینمایی اسکار جشنواره فیلم ونیز سودابه مرتضایی فیلم لذت اختتامیه سینمای اتریش

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید