سریال قورباغه ؛ از پولشویی تا محتوای خشن

سریال قورباغه ؛ از پولشویی تا محتوای خشن
کد خبر : 154897
تاریخ : 5 دی 1399
سریال جدید شبکه نمایش خانگی با نام قورباغه که با حرف و حدیث های زیادی از جمله ورود پول های مشکوک با خود، دستمزدهای نوجومی و توقیف قبل از پخش اثر از راه نرسیده طوفان حواشی را به دنبال خود به راه انداخته بالاخره به نمایش درآمد.

به گزارش بانگ ، با ورود بخش عظیمی از فیلمسازان و سینماگران به شبکه نمایش خانگی، این صنعت طی زمان تقریبا کوتاهی رشد فراوانی را دارا بوده است. اما همین دلیل باعث ورود پول های مشکوک به این صنعت شده است.
تا جاییکه در بعضی تولیدات نمایش خانگی رد پای پولشویی در بعضی آثار آن همچون سریال شهرزاد دیده شد.
به نظر می آید بار دیگر سروکله یکی دیگر از این پول های مشکوک و حتی جنجالی تر از همیشه و با دستمزدهای نجومی در یکی دیگر از آثار شبکه نمایش خانگی به چشم می خورد.
سریال قورباغه که نیامده حرف و حدیث های فراوانی را با خود به همراه آورده است.

این سریال به کارگردانی هومن سیدی و نقش آفرینی بازیگران صاحب نامی همچون نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی و  مهران غقوریان  می باشد.

نوید محمدزاده در جشنواره جهانی فیلم فجر سال گذشته در یک اظهار نظر عجیب در نشست خبری فیلم «سرخ پوست» اعلام کرده بود که فعلا در فیلمی به ایفای نقش نخواهد پرداخت تا بازی او دیده شود؛ حال با دیدن رقم نجومی این بازیگر بیشتر پی به سخنان سال گذشته او می بریم.

نوید محمدزاده برای بازی در قورباغه قراردادی ۱۲ ماهه را با شرکت تصویرگستر پاسارگاد که یکی از سرمایه گذاران سریال «شهرزاد» و سرمایه‌گذار این سریال است به امضا رسانده که طی آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست حق بازی در هیچ فیلم، تئاتر و کار دیگری را ندارد، تا پس از یکسال غیبت او توزیع این سریال با استقبال بالا تری از سوی مخاطبان مواجه شود. آنطورکه در خبرها آمده است بر اساس این قرارداد، محمدزاده برای هر ماه ۶۰۰ میلیون تومان، یعنی برای یکسال ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. این دستمزد محمدزاده ظاهرا برای بازی او در سریال «قورباغه» در نظر گرفته شده است اما در عمل پول خانه نشینی او برای دیده شدن سریال پس از یک سال دور بودن وی از مخاطبانش است.

ماجرای پول های مشوک قورباغه

اما دستمزد بازیگران این فیلم آنقدر مورد توجه قرار نگرفت تا نام های پشت پرده این سریال برای مردم. نامی که پیشتر در سریال شهرزاد و حواشی بعدی آن مطرح شد؛  محمد امامی

نکته اساسی تر درباره این موضوع اینجاست که در سال ۹۷ نام محمد امامی که تهیه کننده سریال «شهرزاد» و یکی از متهمین پرونده اختلاس بانک سرمایه نیز به شمار می رود در یک اطلاعیه رسمی در یکی از روزنامه های رسمی کشور به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد به مدت دو سال معرفی شده است. در صفحه ۲۷ روزنامه رسمی همشهری شماره ۲۱۳۲۲ تهران به تاریخ ۵ خرداد ۹۷ آگهی تغییرات شرکت تصویر گستر پاسارگاد اعلام شده که بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی عادی فوق العاده در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ اعضای هیات مدیره به مدت دو سال تعیین شدند: محمد امامی به سمت رئیس هیات مدیره، محمدحسن زرین اقبال به سمت نایب رئیس هیات مدیره و علی اسدزاده به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره.

در این آگهی قید شده است: «کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک سفته برات - قراردادها و عقود با امضای ثابت آقای محمد امامی به همراه امضای آقای علی اسدزاده یا آقای محمدحسن زرین اقبال متفقا همراه با مهر شرکت معتبر می‌باشد.»

گفته می‌شود سریال قورباغه به دلیل اینکه جزء اموال محمد امامی است توقیف شده بود و البته بعد از مدتی حکم منع توقیف صادر و قسمت اول سریال به نمایش درآمد.

طبق اسناد و مدارکی که وجود دارد کسی نمی‌تواند منکر رابطه محمد امامی و علی اسدزاده، تهیه‌کننده قورباغه شود. از واگذاری سهام ۵۰ درصدی شرکت تصویرگستر پاسارگاد توسط فرشاد شفیعی در مهرماه ۹۴ به محمد امامی گرفته تا تاسیس شرکت «تصویرگستر پاسارگاد» در تیرماه سال ۸۷ با سرمایه پنج میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) تاسیس شده و حضور علی اسدزاده و افشین ساعی به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت.

اما باید عنوان کرد حتما همه پول‌هایی که وارد سینما و سریال‌سازی خانگی می‌شوند آلوده نیستند و همه سرمایه‌گذاران به دنبال پولشویی نیستند اما بهتر است که برخورد با مجرمان یا حتی متهمان قبل از رفتن جلوی دوربین بازیگران باشد. چه قورباغه جزء اموال امامی باشد چه نباشد جای خالی نظارت و قاطعیت در مواجهه با سرمایه‌های آمده از صنایع دیگر به حوزه ساخت فیلم و سریال به‌شدت حس می‌شود.

محتوای خشن

دومین نقدی که خیلی از افراد و حتی سازمان ها به این سریال وارد آوردند قضیه محتوای خشن و ترویج فرهنگ پلیس کشی در قورباغه بوده است. چیزی که پیش از انتشار قسمت اول این سریال هم از زبان برخی گفته شده بود که این نقد از طرف عوامل سریال قورباغه پذیرفته نشد و داشتن این قصد را رد کردند.
نکته بعدی اشاعه فرهنگ مصرف مواد مخدر و محرک بود تا جاییکه بعضی از اصحاب رسانه آن را نوعی تابوشکنی خطاب کرده و نمایش آن را نوعی تاثیر گذاری بر جامعه دانستند.
فقر فرهنگی، کمبود داستان های غنی و در عین حال جذاب و دیدنی برای مخاطب و نبود سرمایه گذار برای ساخت اثرهای فاخر و ماندگار دلایل ضعف هنر نمایشی در کشوری که خاک و قدمت آن به فرهنگ و هنر غنی گره خورده است از عمده مشکلات هنری می باشند.

نوید محمد زاده شبکه نمایش خانگی صابر ابر هومن سیدی قورباغه

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید