جدول‌ اکران‌ سینمای‌ایران‌ تغییرکرد

مغزهای کوچک زنگ زده-نوید محمد زاده -فرهاد اصلانی
کد خبر : 153703
تاریخ : 21 مهر 1397
در روزهای اخیر با ورود فیلم‌های جدید، ترکیب اکران سینماهای ایران تغییر کرد. این فیلم‌ها در ژانرهای مختلف هستند و می‌توانند به رونق فروش سینمای ایران کمک کنند.

فیلم‌هایی در ژانرهای اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و کودک به جدول اکران اضافه شده‌اند تا مخاطبان با سلایق مختلف قدرت انتخاب داشته باشند. تقریباً بیشتر این فیلم‌ها در روزهای ابتدای اکران‌شان با استقبال خوبی مواجه شدند. در ادامه به فروش هفتگی فیلم‌های درحال اکران اشاره می‌کنیم.

فیلمی‌بی‌اعصاب!

هومن سیدی که در ابتدا به‌عنوان بازیگر برای مخاطبان شناخته شده بود، به مرور به دغدغه اصلی‌اش یعنی کارگردانی هم ورود کرد. در سال89 نخستین فیلمش یعنی آفریقا را ساخت و سپس سه فیلم دیگر هم ساخت و توانست در بین منتقدان به‌عنوان فیلمسازی که سینما برایش جدی است، شناخته بشود. سیدی سال گذشته «مغزهای کوچک زنگ‌زده » را ساخت و توانست در جشنواره فیلم فجر مورد استقبال منتقدان و بخشی از مخاطبان قرار بگیرد. 
فیلم جدید سیدی سومین همکاری‌اش با آقای سعید سعدی در مقام تهیه‌کننده است. این فیلم با بازی آقایان و خانم‌ها نوید محمد‌زاده ، فرید سجادی حسینی و فرهاد اصلانی با حضور نازنین بیاتی است. در تعریف این فیلم آمده است: میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن، یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی می‌میرن، چون مغز ندارن. 
هرکی که مغز نداره به چوپان احتیاج داره، یه چوپان دلسوز... چوپان حکم پدر گوسفندها رو داره، آدم بدون پدر هیچی نیست. این چوپانه ما همه گوسفنداشیم، اون به ما میگه کِی بریم، کجا بریم، چی کار کنیم، کِی بشینیم، کِی پاشیم، کِی بمیریم. 
مغزهای کوچک زنگ‌زده از 4مهرماه توسط نیکان فیلم ‌روی پرده رفته و با فروش هفتگی حدود دو میلیارد و 250 میلیون تومان در رده نخست جدول فروش قرار دارد. فروش کل این فیلم تاکنون حدود پنج میلیارد تومان بوده است. 


فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده

هشتگ

رحیم بهبودی‌فر از فیلمسازان جوان سینمای ایران است. «هشتگ » دومین فیلم این کارگردان است که در ژانر کمدی تعریف می‌شود. خانم‌ها و آقایان نیوشا ضیغمی ، بهاره رهنما ، بیژن بنفشه خواه ، حدیث فولادوند و جواد هاشمی بازیگران این فیلم هستند. درباره داستان این فیلم آمده است: نغمه و روژین مادرانی از طبقه متوسط جامعه هستند و باشگاه بدنسازی دارند. 
این دو چشم و هم چشمی زیادی در زمینه‌های پوشش و اتومبیل و تلفن همراه و‌... با هم دارند و دیاکو پسر نغمه و رایکا پسر روژین هر دو در یک مدرسه درس می‌خوانند که از سطح ضعیفی برخوردارند. امیرعلی یکی دیگر از دانش‌آموزان درسخوان همان مدرسه است. او وقتی چشم و هم‌چشمی مادران همکلاسی‌های خود را می‌بیند پیشنهادی به مدیر مدرسه می‌دهد. 
همانطور که از اسم این فیلم مشخص است، سوژه اصلی‌اش فضای مجازی و حواشی آن است. هشتگ از چهارم مهرماه توسط موسسه راه عرفان به اکران درآمده است. فروش هفتگی این فیلم بیش از نیم میلیارد تومان و فروش کلش یک میلیارد و 114 میلیون تومان بوده است. 

هشتگ



 لازانیا

حسین قناعت از سینماگرانی است که در بخش‌های مختلف سینما فعالیت کرده است. «لازانیا» ششمین فیلم این کارگردان است که در ژانر کمدی ساخته شده است.
 آقایان و خانم‌ها جواد رضویان ، ارژنگ امیرفضلی، بهنوش بختیاری، نفیسه روشن، رضا ناجی، پارسیا شکوری و یوسف صیادی بازیگران این فیلم هستند. در تعریف این فیلم آمده است: تو کفتم!... کف!... می‌فهمی؟ تا نخورمت ولت نمی‌کنم! احتمالاً با همین یک جمله بتوان مضمون و فضای لازانیا را حدس زد. فضایی که باعث انتقاداتی هم به آن شده است. لازانیا از 11مهرماه توسط رسانه فیلمسازان اکران شده است. لازانیا فروش هفتگی‌اش بیش از نیم میلیارد تومان و فروش کلش بیش از 760 میلیون تومان بوده است.

لازانیا


جان‌های‌آخر«هزارپا»!

ابوالحسن داودی، فیلمساز شناخته شده سینمای ایران «هزارپا » را ساخته و تا به امروز به اندازه کافی درباره‌اش بحث و نظر صورت گرفته است! آقایان و خانم‌ها رضا عطاران ، جواد عزتی ، سارا بهرامی، مهران احمدی، شهره لرستانی، لاله اسکندری، امید روحانی، سپند امیر سلیمانی و امیرمهدی ژوله بازیگران هزارپا هستند. درتعریف این فیلم آمده است: دزدی، اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوءاستفاده کند. ترکیب رضا عطاران، نوستالژی‌بازی‌های دهه60 و البته چاشنی شوخی‌های جنسی هزارپا را رکورددار کرد. این فیلم از 13تیرماه توسط فیلمیران به اکران درآمد. فروش هفتگی‌اش 375میلیون و فروش کل‌اش بیش از 36‌میلیارد تومان است. 

هزارپا


 نیش‌دار مثل عرق سرد!

سهیل بیرقی ، فیلمساز جوانی است که بعد از «من»، به سراغ «عرق سرد » رفت. خانم‌ها و آقایان باران کوثری ، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی و هدی زین‌العابدین بازیگران این فیلم هستند. عرق سرد به موضوع یک فوتسالیست زن و مشکلاتش با شوهرش می‌پردازد. درابتدا این‌طور مطرح شد که داستان این فیلم از یک موضوع مرتبط در سال‌های اخیر برداشت شده اما بعدتر به‌دلیل تفاوت‌هایش این الگوبرداری تکذیب شد. نمایش خاص از چهره‌های مذهبی و عدم واقعیت آن با مورد الگوبرداری شده‌اش باعث انتقادی به فیلم شد که در زمان خودش حاشیه‌ساز شد. عرق سرد از چهارم مهرماه توسط فیلمیران به اکران در آمده است. فروش هفتگی این فیلم حدود 360‌میلیون تومان و فروش کل‌اش بیش از 700میلیون تومان است.


فیلم سینمایی عرق سرد


دفاع‌مقدسی‌ازفیلمسازی‌خاص

بهرام توکلی، فیلمساز جوانی است که چند فیلم موفق ساخته است. فضای این فیلم‌ها به‌گونه‌ای بوده که ساخت «تنگه ابوقریب » توسط وی کمی غافلگیرکننده بود. آقایان جواد عزتی ، امیر جدیدی ، حمیدرضا آذرنگ، مهدی پاکدل، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی بازیگران این فیلم هستند. درباره این فیلم آمده است: گاهی در زندگی در موقعیت‌هایی قرارمی‌گیری که بالاتر از اهمیت مرگ و زندگی شخصی است. گاهی مرگ‌وزندگی یک کشور در گرو تصمیم توست. از میدان ندا می‌آید، هرکس بترسد زودتر می‌میرد... حال ببینیم چطور غیرت بر قدرت نظامی چیره می‌شود. از 17مردادماه این فیلم توسط حوزه هنری به اکران درآمده است. این فیلم دفاع مقدسی در هفته گذشته حدود 220 میلیون تومان فروخته است و در کل بیش از پنج میلیارد تومان فروخته است.

تنگه ابو غریب


زنانه‌ویترینی!

منیژه حکمت که فیلم‌های «زندان زنان » و «سه زن» را ساخته است. «جاده قدیم » فیلم جدیدش در جشنواره سال قبل با استقبال زیادی همراه نشد. خانم‌ها و آقایان مهتاب کرامتی ، آتیلا پسیانی ، ترلان پروانه، محمدرضا غفاری، شیرین یزدان بخش، هدی زین‌العابدین و پرویز پورحسینی بازیگران این فیلم هستند. این فیلم درباره اتفاق تلخی است که در شب سال نو برای یک زن رخ می‌دهد. اتفاقی که مدتی زندگی خانوادگی‌اش را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. جاده قدیم از چهارم مهرماه توسط بامدادفیلم به اکران درآمده است. فروش هفتگی این فیلم حدود 150‌میلیون تومان و فروش کل آن حدود 300میلیون بوده است.

جاده قدیم


فیلم مغزهای کوچک زنگ زده هشتگ لازانیا عرق سرد جاده قدیم سینمای ایران گیشه هزارپا رضا عطاران جواد عزتی جواد رضویان امیر جدیدی نوید محمد زاده فرهاد اصلانی هومن سیدی باران کوثری منیژه حکمت

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید