110 اثر میراث مکتوب سینمایی همراه با روز ملی سینما

روز ملی سینما و ۱۱۰ اثرمیراث مکتوب سینمایی
کد خبر : 153459
تاریخ : 21 شهریور 1397
همزمان با روز ملی سینما، ۱۱۰ اثر میراث مکتوب سینمایی در موزه کتاب و میراث مستند ایران از امروز، 21 شهریور ماه تا شنبه 31 شهریور ماه از ساعت 8 تا 16 برای عموم برقرار است

110 اثر میراث مکتوب سینمایی همراه با روز ملی سینما

به گزارش بانگ به نقل از ایرنا همزمان با روز ملی سینما نمایشگاه « میراث مکتوب، سینمای ملی » شامل 110 اثر از منابع مختلف میراث سینمای ایران در موزه کتاب    و میراث مستند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گشایش یافت.
۱۱۰ اثر میراث مکتوب <b>سینما</b>یی

مدیر کل روابط عمومی و‌ امور بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این سازمان موظف به عرضه اسناد جهت استفاده و بهره برداری مردم و مخاطبان در حیطه های مختلف است، به همین منظور به مناسبت یکصدوهجدهمین سال آغاز به کار سینما ی ایران برای ارائه اسناد این حوزه در قالب نمایشگاه، اقدام کرد.
هانیه گراییلی افزود: در این نمایشگاه اسناد، نشریات، عکس‌ ها، پوستر ها و تجهیزات و ابزار سینمایی در معرض دید عموم قرار گرفته است. به گفته گراییلی در نمایشگاه « میراث مکتوب، سینمای ملی » برای نخستین بار تعدادی از اسناد دولتی و تصاویری که تاکنون به نمایش در نیامده بود، به همراه آرشیوی از اخبار مهم سینمایی در یک قرن حضور این هنر و صنعت در ایران نمایش داده شده است. 
گراییلی افزود: به همین مناسبت و همزمان با افتتاح این نمایشگاه به منظور یادبود هنرمند فقید، مرحوم عزت الله انتظامی ، نسخه بازسازی شده‌ فیلم سینمایی « گاو » با کیفیت بالا، ساخته داریوش مهرجویی و تولید سال 1348 با یادی از آقای بازیگر سینمای ایران برای عموم به نمایش درآمد.
نمایشگاه « میراث مکتوب، سینمای ملی » از امروز، 21 شهریور تا شنبه 31 شهریور از ساعت 8 تا 16 در موزه کتاب و میراث مستند ایران واقع در بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، بلوار کتابخانه ملی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، موزه کتاب و میراث مستند ایران برقرار است.

روز ملی سینما ۱۱۰ اثر میراث مکتوب سینمایی کتابخانه ملی ایران موزه کتاب و میراث مستند ایران

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید