حضور پررنگ ایران در نمایشگاه کتاب مسکو

نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو
کد خبر : 153437
تاریخ : 19 شهریور 1397
نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور پررنگ ناشران و ادیبان ایرانی از روز ۱۴ تا ۱۸ شهریور ماه در مسکو روسیه برگزار شد
اگر چه نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو در سال 2018 در ابعاد کوچک تری برگزار شد، اما غرفه ایران به دلیل مخاطبان خاص خود همانند گذشته با استقبال رو به رو شد. به گزارش بانگ به نقل از اسپوتنیک، در سی و یکمین نمایشگاه بین اللملی کتاب مسکو در سال 2018 بیش از 2000 موسسه و انتشاراتی از 30 کشور جهان و در مجموع با ارائه 300 هزار نسخه کتاب به زبان های مختلف حضور داشتند. این نمایشگاه از تاریخ پنجم تا نهم سپتامبر ۲۰۱۸ (14 تا 18شهریور ماه) در محل مجموعه فرهنگی ودنخا در مسکو برگزار شد. امسال از ایران برخی مقامات و ادیبان نیز در بزرگترین نمایشگاه کتاب مسکو حضور داشتند، از جمله آقای مجید قیصری از نویسندگان معاصر ادبیات فارسی برای تبادل ادبی با همتایان خود در روسیه در این روزها به مسکو آمده بودند. امسال از ایران، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، دانشگاه المصطفی، بنیاد مطالعات اسلامی (صدرا) در نمایشگاه کتاب حضور داشتند که در مجموع با استقبال خوانندگان و علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی رو به رو شد.
همچنین خبرگزاری اسپوتنیک با جناب آقای حمید هادوی مقدم، رئیس بنیاد مطالعات اسلامی گفتگویی داشت تا از میزان استقبال شهروندان روس و مهمترین کتاب های انتشار یافته به زبان روسی آگاه شود.
حمید هادوی مقدم، رئیس بنیاد مطالعات اسلامی

در حوزه ایران شناسی ، کتاب تاریخ ادبیات فارسی می باشد. کتاب پرشیا از استقبال بسیار گسترده ای برخوردار شده است زیرا این کتاب یک کتاب تالیفی بین ایران و روسیه می باشد که تا به حال سه بار به چاپ رسیده است و با استقبال گسترده ای رو به رو می شود. در حوزه های مذهبی و دینی نیز اثر جدیدی از آیت الله تسخیری می باشد که با همکاری انستیتو شرق شناسی مسکو منتشر شده است.
نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته کوچکتر شده است، هم فضا و هم شور و هیجان آن کمتر شده است. اما در مجموع ایران و انتشارات ما مخاطبان خاص خود را دارد که آنها پیگیر اثار ما هستند، ما تنها ناشری هستیم که به طور تخصصی موضوع ایران و اسلام شناسی را در این نمایشگاه عرضه می نماییم. البته دیگر غرفه ها نیز به صورت محدود نیز به این موضوع می پرداختند. میزان استقبال از غرفه ما بد نبوده است. عالی نبوده است اما بد نیز نبوده است. با اینکه نمایشگاه کوچکتر شده بود اما میزان استقبال از غرفه ایران کم نشده بود. گفتنی است، دیروز 9 سپتامبر، برنامه روز ایران و رونمایی از رمان «سه کاهن» در غرفه ایران برگزار گردید. کتاب جناب آقای مجید قیصری نویسنده و برنده جایزه ادبی جلال آل‌احمد توسط انتشارات صدرا، از زبان فارسی به روسی ترجمه شده است. جناب آقای کایکین رییس نمایشگاه کتاب مسکو با حضور در غرفه ایران با تبادل نظر و گفتگو با مدیران ایرانی خواهان همکاری بیشتر میان دو نمایشگاه بزرگ کتاب در تهران و مسکو در زمینه ادبیات، اثار کودکان و نوجوانان شدند.

کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو ناشران ایرانی جایزه ادبی جلال آل حمد

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید