روزنامه ال پاییس: آثار فرهادی جذاب هستند

الپاپیس-روزنامه-خبر سینمایی- اصغر فرهادی- اسکار
کد خبر : 153496
تاریخ : 25 شهریور 1397
روزنامه ال پاییس در نقدی از فیلم 'همه می‌ دانند' اصغر فرهادی کارگردان ایرانی نوشت: تمام آثاری که امضای این کارگردان را داشته باشند، جذاب و گیرا هستند.
این روزنامه با اشاره به اینکه منتقدان سینمایی معتقدند که تقریبا همه چیزی که در ایران فیلمبرداری می‌ شود، از لطف (عنایت) خدا برخوردار بوده و امید بزرگی برای بقای سینمای عظیم این کشور هستند، خاطرنشان ساخت که فیلم «اصغر فرهادی» از بی محتوایی دور است.

این روزنامه افزود: ماهیتی که اثر این خالق قدرتمند، پیچیده و واقعی‌ از خود نشان می‌ دهد، بی نظیر و در هر جایی‌ قابل تشخیص است ، از پشت و روی انسانها، از بوالهوسی و شکاف ژرف رفتار انسان ها بسته به شرایط آنها، از چیزی وسوسه انگیز ونگران کننده به نام گذشته و هزینه اجتناب ناپذیری که باید پرداخت کرد و اینکه همه افراد به طور همزمان فضایی از نور و تاریکی دارند صحبت می‌ کند.
ال پاییس تصریح نمود که هرگونه اثری که امضای فرهادی را داشته باشد، جذاب و گیراست، اما او با شاهکاری بنام'جدایی نادر ازسیمین '، آسمان را لمس نمود که البته باید این فیلم را به زبان فارسی‌ و بدون اینکه دوبله وحشیانه ( اسپانیایی)داشته باشد، دید.

نشریه مذکور خاطرنشان ساخت: ویژگی‌ و استعداد این آقا، از نظر بین المللی با دو اسکار و جوایز بسیار به رسمیت شناخته شد چیزی که فیلمبرداری را برای او در دنیاها و فضاهای دیگری تسهیل می‌ دهد. کار بی‌ عیب و نقص او ماندگار می‌ باشد ، به هر زبانی‌ قابل درک است و از احساسات سخن می‌ گوید.
سینما-<b>همه میدانند</b>-فیلم <b>همه میدانند</b>-<b>اصغر فرهادی</b>-خاویر باردوم

رسانه اسپانیایی با این یادآوری که داستان فیلم همه می‌ دانند در یک روستای مادرید اتفاق می‌ افتد اشاره کرد، فرهادی مثل همه فیلم هایش ، داستان دلخراشی را تعریف می‌ کند که چند سال پیش در طول یک سفری به همراه خانواده به اسپانیااتفاق افتاد و در آن ، دخترش با دیدن تصاویر کودکی که ناپدید شده بود ترسید.

ال پاییس نوشت: با توجه به این امر احتمال اینکه کسی‌ بتواند با موجودی بی‌ دفاع رفتار خشنی داشته باشد را به عنوان الهامی برای فرهادی با روایتی بسیارسیاه که با یک جشن آغاز می شود، بوده است.

این روزنامه از سوی دیگر با اشاره به داستان فیلم و اینکه دلیل جشن مذکور، مراسم ازدواج خواهر کوچک این زن است، خاطرنشان ساخت که این مورد، امری غیر معمول در فیلم های ناراحت کننده فرهادی می‌ باشد.

الپاپیس-روزنامه-خبر سینمایی- <b>اصغر فرهادی</b>- <b>اسکار</b>
نشریه در پایان با اشاره به ربوده شدن دختر این زن در حاشیه جشن تصریح کرد:فرهادی از این لحظه غم انگیز، وارد مرحله ای می‌ شود که به طور استادانه بر آن تسلط دارد.این حادثه برای فرهادی، آغاز شکوفایی رنج، شک و تردید ، سوء ظن از اینکه هر کسی‌ می‌ تواند مجرم باشد، اینکه قبلا چیزهایی‌ مهم و روابطی‌ شدید اتفاق افتادند که می‌ توانند به طور همیشگی‌ در این جامعه ظاهرا خوب اثر گذاشته باشد و اینکه همه ، چیزی را که هیچکس جرات نمی‌ کند بیان کند را حدس می‌ زنند یا می‌ دانند، است .

ایرنا

اصغر فرهادی همه میدانند اسکار روزنامه الپاپیس

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید