از اکران فیلم حذف‌شده جشنواره تا رکوردزنی «خانم یایا»

سرو زیر آب
کد خبر : 153786
تاریخ : 3 آذر 1397
از هفته گذشته دو فیلم جدید اکرانشان را در سینماها آغاز کردند، با توجه به فروش خوب «آستیگمات» در روزهای ابتدایی اکرانش به نظر می‌رسد این فیلم‌ می‌تواند کمی از سردی گیشه در فصل پاییز بکاهد.

  شروع خوب «آستیگمات» در آغاز اکران | شکست کمدی‌های تکراری


 در هفته گذشته با آغاز اکران دو فیلم «سرو زیر آب » به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و «آستیگمات» ساخته مجیدرضا مصطفوی تعداد آثار روی پرده افزایش پیدا کرد و «آستیگمات» با بازی باران کوثری و محسن کیایی شروع خوبی داشت.
فیلم سینمایی آستیگمات


«خانم یایا » عبدالرضا کاهانی هم با وجود همه انتقادها رکورد فروش هفتگی را به خود اختصاص داد. البته با توجه به تعطیلی چند روزه پایان هفته و احتمال سفر خانواده‌ها سینماها شاهد رونقی که انتظار می‌رفت نبودند. در ادامه مروری داشتیم بر روند فروش و استقبال از آثار روی پرده این روزهای سینمای ایران.

خانم یایا

تازه‌های اکران را بیشتر بشناسید


دو فیلمی که از چهارشنبه هفته گذشته رنگ پرده را به خود دیدند دو فضای کاملا متفاوت با هم دارند. «سرو زیر آب » محمدعلی باشه آهنگر به موضوع شهدای گمنام اقلیت می‌پردازد و نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود.

«سرو زیر آب » به عنوان بهترین فیلم با نگاه ملی سی و ششمین دوره فیلم فجر انتخاب شد و واکنش‌ها در زمان نمایشش در جشنواره مثبت بودند، البته شاید نتوان با توجه به فضا و موضوع این فیلم گیشه چندان پرفروشی را برایش متصور شد.

بابک حمیدیان ، مینا ساداتی، شهرام حقیقت‌دوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی، حسین باشه آهنگر، هادی قمیشی، سیاوش چراغی‌پور هم از بازیگران این فیلم هستند.

«آستیگمات» مجیدرضا مصطفوی اما اثر پرحاشیه اکران این روزهاست، این فیلم که قرار بود در جشنواره سی و ششم فیلم فجر به نمایش درآید به دلایل مختلف از جمله سیاه‌نمایی از این رویداد سینمایی کنار گذاشته شد تا در نهایت پاییز امسال روی پرده رود.

«آستیگمات» شروع خوبی هم داشته در ۲ روز ابتدای اکرانش مخاطبان زیادی را به سالن‌های سینما کشانده است، باران کوثری و محسن کیایی از بازیگران اصلی این فیلم هستند که گریم‌های متفاوتی هم دارند.

داستان فیلم روایتگر یک خانواده نابسامان است که مهران پدر خانواده (با بازی محسن کیایی) و همسرش سمیرا (با بازی باران کوثری) است که در خانه مادر مهران، الهه، (با بازی مهتاب نصیرپور) زندگی می‌کنند. مهران بخاطر اعتیادش به مشروب از کار بیکار شده ولی تازه توانسته این بحران را رد کند و اعتیادش به الکل را ترک نماید. او در زیرزمین خانه علی رغم مخالفت همسرش به پرورش زالو مشغول است. مادرش از پدر معتادشان جدا شده ولی خانه‌ای که آنها در آن سکنی گزیده‌اند برای این مرد است و او قصد بازپس گیری خانه را دارد. 

«خانم یایا» صدرنشین فروش هفتگی


فیلم سینمایی «خانم یایا» ساخته عبدالرضا کاهانی در سومین هفته اکرانش همچون دو هفته قبل‌تر رکورد فروش هفتگی را به خودش اختصاص داد  و توانست با فروش هفتگی ۸۰۴ میلیون تومان، صدرنشین جدول فروش باشد.

نکته متناقض درباره این فیلم اما حجم زیاد انتقادها و حمله‌ها به آن است، مخاطبان و منتقدان در حالی این فیلم را مورد نقد قرار می‌دهند که در کمتر از دو هفته از آغاز اکران توانست رکورد فروش فیلم‌های عبدالرضا کاهانی را بشکند و پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان لقب گیرد.

«خانم یایا» روایتگر داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پی گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزی هم به پاتایا می‌زنند، اما رویارویی آنها با دوستی قدیمی همه چیز را به هم می‌ریزد. رضا عطاران، حمید فرخ‌نژاد، امین حیایی، نیتایا چرسی و ... از بازیگران این فیلم هستند که در تایلند ساخته شده است.



«مغزهای کوچک زنگ‌زده» به پایان نزدیک می‌شود


با وجود اینکه سه هفته به پایان اکران فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ساخته هومن سیدی باقی مانده اما هفته گذشته این فیلم اجتماعی فروش بیشتری را نسبت به یک هفته قبل‌تر تجربه کرد و به رتبه دوم فروش در جدول فروش هفتگی رسید. این فیلم که رقم ۱۱ میلیارد تومان فروش را رد کرده است همچنان مورد توجه مخاطبان است و به نظر می‌رسد تا پایان اکران بیشتر از اینها هم بفروشد.

نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، لادن ژاوه‌وند و ... از بازیگران این اثرند.
مغزهای کوچک زنگ زده

«لس آنجلس- تهران» ساخته تینا پاکروان هم در هفته گذشته گیشه چندان بدی را پشت سر نگذاشت و با رشد فروشش به جایگاه سوم در جدول فروش هفتگی رسید.

لس آنجلس-تهران

کمدی‌هایی که دیگر جواب نمی‌دهند


در این میان اکران فیلم سینمایی «وای آمپول » به کارگردانی علیرضا محمودزاده که یک کمدی تازه در میان آثار روی پرده بود اما مخاطبان استقبال چندانی از این فیلم نکردند. به نظر می‌رسد دیگر عمر کمدی‌های با این سبک در سینمای ایران به پایان رسیده و حتی ترکیب بازیگران کمدی قدیمی‌تر هم دیگر جواب نمی‌دهد و مخاطب را برای تماشای این آثار ترغیب نمی‌کند.
وای آمپول

علی صادقی ، رضا شفیعی جم ، هوشنگ حریرچیان، حدیث فولادوند، شهرام قائدی، شادی محمدپور، سارا روستاپور و ... از بازیگران این فیلم هستند که فضایی مفرح دارد.

در خلاصه داستان «وای آمپول» آمده: خانواده آمپول چی که تولیدکننده آمپول هستند با وحشت فرزندانشان از آمپول مواجه می شوند ولی درنهایت ورزش فوتبال و انتخاب برای رده‌های قهرمانی به کمک فرزندانشان می‌آید.

خانم یایا مغزهای کوچک زنگ زده وای آمپول لس انجلس -تهران رضا عطاران عبدالرضا کاهانی حمید فرخ نژاد علی صادقی مهناز افشار پرویز پرستویی باران کوثری سرو زیر آب آستیگمات بابک حمیدیان محسن کیایی

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید