پدر ابرقهرمان ها در گذشت ...

استن لی
کد خبر : 153744
تاریخ : 22 آبان 1397
استن لی نویسنده آمریکایی و خالق قهرمانان داستان‌های مصور کمپانی مارول استودیو که آثار سینمایی بسیاری از روی کارهای وی ساخته شده دیشب در سن ۹۵ سالگی درگذشت. وی پس از سالها درگیری با بیماری ذات الریه دیشب در بیمارستان "مرکز پزشکی سیدار ساینای" در لس آنجلس درگذشت. اتفاقی که به شدت برای خانواده وی عجیب بود زیرا وی را فردی کاملاً سالم می‌دانستند.
بلافاصله پس از انتشار خبر درگذشت این اسطوره دنیای مارول «Marvel »، موجی از پیام‌های تسلیت از سوی اهالی سینما و رسانه، صفحات مجازی را در بر گرفت؛ موج گسترده‌ای که همچنان ادامه دارد.

رایان رینولدز

یکی از نخستین واکنش‌ها به خبر درگذشت لی مربوط به رایان رینولدز «Ryan Reynolds » بازیگر نقش ددپول «Deadpool »یکی از شخصیت‌های مهم دنیای مارول بود. رینولدز در صفحه توییتر خود چنین نوشت: «در آرامش بخواب استن... ممنون برای همه چیز.»
ryan-reynolds

رابرت داونی جونیور

رابرت داونی جونیور «Robert Downey Junior » ستاره «مرد آهنین» با گذاشتن عکسی از خود در کنار لی و قرار دادن یک قلب در وسط عکس نوشت: «من آن‌ها را همه به تو مدیون هستم در آرامش بخواب استن.»
robert downey jr

کوین فایگی

کوین فایگی «Kevin Feige » رییس استودیوهای مارول گفت: «هیچ کسی تاثیری بیش‌تر از استن لی «Stan Lee » بر کار من و هر آنچه در مارول انجام می‌دهیم نداشته است. استن لی میراث خارق العاده‌ای به جا می‌گذارد که برای ما همیشه پابرجاست».
kevin feige - کوین فایگی

هیو جکمن

هیو جکمن «Hugh Jackman » بازیگر «مردان ایکس » نیز چنین واکنش نشان داد: «ما یک نابغه خلاق را از دست دادیم. استن لی یک نیروی مبتکر در دنیای ابرقهرمان‌ها بود. افتخار می‌کنم که بخش کوچکی از میراث او برای آوردن یکی از شخصیت هایش به زندگی بوده ام.»
hugh jackman - هیو جکمن

کریس اوانز

کریس اوانز «Chris Evans » بازیگر «کاپیتان آمریکا » هم گفت: «هرگز استن لی دیگری نخواهیم داشت.»

Chris Evans

اوانجلین لیلی

اوانجلین لیلی «Nicole Evangeline Lilly » بازیگر نقش هوپ پیم در «مرد مورچه‌ای » نیز عکسی از خودش و استن لی در صفحه توییترش منتشر کرد و نوشت: «استن...بیشتر از یک استاد قصه‌ها بود. تو همیشه شبیه یک استاد زندگی می‌کردی. برای ادامه زندگی‌ام از دیدن تو الهام خواهم گرفت. تو هنوز زندگی می‌کنی.»

Nicole Evangeline Lilly


در این میان هنرمندان ایرانی هم به این اسطوره ی فراموش ناشدنی ادای احترام کردند .

مهراب قاسم خانی 

مهراب قاسم خانی نوشت :
« مرسی به خاطر این که بخش خیلی بزرگی از خاطرات خوب کودکیم رو ساختی. مرسی به خاطر این که معنی جادو رو بهم یاد دادی، به خاطر این که بهم جرأت تخیل دادی، به خاطر این که یادم دادی از کودکی کردن نترسم، از بازی با اسباب بازیام خجالت نکشم... مرسی به خاطر یاد دادن مفاهیم خیر و شر به زبون سن خودم. به خاطر خلق شرور های قدرتمند و قهرمان های قدرتمند تر. به خاطر ایجاد اطمینان پیروزی همیشگی خیر بر شر. به خاطر میل به قهرمان بودن... مرسی به خاطر زبان مشترکی که بین من و برادرم و بچه هام ساختی، که به هم نزدیک ترمون کردی، که کاری کردی که بتونم روح هشت سالگیم رو توی بدن چهل و هشت ساله ام زنده نگه دارم... مرسی به خاطر هالک، به خاطر اسپایدر من، به خاطر تور، آیرون من، بلک پنتر، ولورین و همه قهرمانای کودکی و الآنم... مرسی به خاطر همه چی جناب استن لی بزرگ... مرسی و خداحافظ... »
مهراب قاسم خانی

 این‌ها تنها بخشی از فهرست بلند بالای افرادی بودند که به استن لی پدر ابرقهرمان‌های مارول ادای احترام کردند. 

طراحی Marvel Comic Strip Stan Lee کمیک ابر قهرمان ها درگذشت هالیوود

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید