جدیدترین فیلم‌ های راهی شده جشنواره فیلم فجر 99

جشنواره فیلم فجر سال 99
کد خبر : 154901
تاریخ : 8 دی 1399
در جدیدترین خبرهای فیلم فجر 99 مشخص شد، فیلم‌های حرف آخر، غیبت موجه و بانک زده ها به جشنواره فیلم فجر 99 راه پیدا خواهند کرد در ادامه به تمامی فیلم هایی که تاکنون اعلام شده است که به جشنواره وارد خواهند شد خواهیم پرداخت
در جدیدترین خبرهای فیلم فجر 99 مشخص شد، فیلم‌های حرف آخر، غیبت موجه و بانک زده ها به جشنواره فیلم فجر 99 راه پیدا خواهند کرد در ادامه به تمامی فیلم هایی که تاکنون اعلام شده است که به جشنواره وارد خواهند شد خواهیم پرداخت

بانک زده ها

علی رویین‌تن تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بانک‌زده‌ها» که این روزها در مرحله مونتاژ قرار دارد و خود را برای رسیدن به سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌کند، درباره علت حضور این فیلم در جشنواره بیان کرد: جشنواره ملی فیلم فجر، جشنواره ملی سینمای ایران است و عوامل در این رویداد دیده و تجلیل می‌شوند و من هم برای دیده شدن زحمت عوامل در این رویداد شرکت می کنم.

فیلم سینمایی بانک زده ها

این نویسنده و کارگردان سینما درباره نبود مردم در این دوره از جشنواره عنوان کرد: وقتی شرایط بحرانی می‌شود و فاجعه‌ای با نام کرونا می‌آید، اتفاقاتی را هم به دنبال دارد. به نظر من جایی که مردم نیستند زندگی هم نیست، فیلمی که مردم آن را نبینند، اصلا فیلم نیست. به نظر من هرچیزی که انگاره ملی و جشن ملی باشد، حرمت زیادی دارد چون ملی یعنی مردمی و وقتی که مردم باشند ارزش زیادی دارد. درباره شرایط امسال هم باید بگویم با اینکه حضور مردم نیست ولی انگاره ملیت و ملی بودن وجود دارد. حضور در این جشنواره به این معناست که ما به عنوان اهالی سینما، این موضوع را به رخ بکشیم که سینما هنوز زنده است و هنرمندان باید در شرایط سخت هم برای مردم تلاش کنند.

حرف آخر

«حرف آخر» به کارگردانی ابراهیم شفیعی با پایان مراحل فنی راهی جشنواره فیلم فجر شد.

«حرف آخر» اولین فیلم بلند ابراهیم شفیعی در مقام کارگردان است که فیلمنامه‌ای با نگاه اجتماعی دارد که شفیعی نگارش آن را برعهده داشته است.

فیلم سینمایی حرف آخر

سینا گنجوی تدوین، اکبر بلالی آهنگسازی و مهرداد براتی طراحی و ترکیب صدای فیلم «حرف آخر» را برعهده دارد


غیبت موجه 

فیلم سینمایی «غیبت موجه» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی در تهران به پایان رسید و با آغاز مراحل فنی برای حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

تدوین فیلم را مسعود فرجام برعهده دارد و پس از آن قرار است، حسین ابوالصدق «غیبت موجه» را طراحی صدا و صداگذاری کند.

فیلم سینمایی غیبت موجه

«غیبت موجه» در ادامه مضمون فیلم‌های عباس رافعی داستان راز آلود زنی را روایت می‌کند که در جامعه امروز ایران در جستجوی گمشده‌اش است، اما در هر مقطع از این جستجو با واقعیت‌هایی روبرو می‌شود که در یافتن گمشده‌اش مصمم‌تر می‌شود در نهایت در می‌یابد که غیبت گمشده‌اش موجه و حاصل این جستجوها یافتن خودش بوده است، همچون "سی مرغ " عطار که در می‌یابد "سیمرغ " خودشان‌اند.

ابوالفضل پور عرب، میترا حجار، علی اوجی، امیررضا دلاوری، حسن زارعی، سام نوری، زهرا میرزایی، آیسان کرمی، احمدرضا اسعدی، مهری آل آقا، احمد پورخوش، امیر شریعت، حسام شریفی، سعید درآینده، مهدیه گلستانی، سعید گمار، یاسین کلاته، اسماء حیدری، سامی سلیمانی، پیمان احمدزاده، فریدون روشنایی، ماه جبین حبیبی، پرستو رفیعی، مرضیه کوهی، پرهام نریمانی دریا نثرزاده از جمله بازیگران فیلم سینمایی «غیبت موجه»‌ اند.

بابا سیبیلو

فیلم سینمایی بابا سیبیلو به کارگردانی ادوین خاچیکیان و تهیه کنندگی احمد احمدی زمستان سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد اما شیوع ویروس کرونا آغاز تصویربرداری این فیلم را تا خردادماه به تعویق انداخت و با بهبود نسبی شرایط این فیلم سینمایی از خردادماه مقابل دوربین رفت.

بابا سیبیلو

فیلم سینمایی بابا سیبیلو

تصویربرداری این فیلم کمدی چندی پیش به پایان رسید و هانیه غلامی بازیگر این فیلم تصویری از گریمش در فیلم بابا سیبیلو را به اشتراک گذاشت.

بابا سیبیلو اولین تجربه ادوین خاکچیان در زمینه کارگردانی است و احمد احمدی تهیه کننده سرشناس کشورمان در این فیلم کمدی به عنوان تهیه کننده حضور دارد.

شهربانو

مریم بحرالعلومی که پس از فیلم «پاسیو» امسال نخستین فیلم بلند با پروانه ساخت سینمایی خود را با نام «شهربانو» ساخته است، عنوان کرد: فیلم برای ارائه به دبیرخانه جشنواره آماده است، پروانه نمایش آن صادر شده است و این روزها  تیزر و پوستر فیلم را آماده می‌کنیم.

«شهربانو» فیلمی مادرانه با مضمونی آسیب‌شناسانه و اجتماعی است که مبتنی بر چالشی در یک خانواده روایت می‌شود.

فیلم سینمایی شهربانو

بازیگران: فرشته صدر عرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمدولی زادگان، علی کیان ارثی و بهرنگ علوی، با حضور یوسف تیموری و با صدای افتخاری مه‌لقا باقری.

عوامل سازنده این فیلم عبارت‌اند از: کارگردان: مریم بحرالعلومى، نویسنده فیلم‌نامه: پژمان تیمورتاش، مدیرفیلمبردارى: مسعود امینى تیرانى، مدیرصدابردارى: على کیان ارثى، طراحی و ترکیب صدا: محمود موسوی‌نژاد، طراح صحنه: بابک کریمى طارى، طراح لباس: فرحناز نادرى، طراح گریم: امید گلزاده، تدوین: سینا گنجوى، آهنگساز: امیریل ارجمند، تصحیح رنگ: سامان مجدوفایی، عکاس: پویان بحق، مشاور رسانه‌اى: مریم قربانى‌نیا، برنامه‌ریز: حبیب قلی‌زاده، دستیار اول کارگردان: مجید مافی، مدیرتدارکات: حسین میرزامحمدى، مدیرتولید: روح‌اله مهاجرى، سرمایه‌گذاران: مریم بحرالعلومی - بنیاد سینمایی فارابی، تهیه‌کننده: پگاه احمدى، مجرى طرح: مریم بحرالعلومى.


رمانتیسم عماد و طوبا

کاوه صباغ زاده سازنده فیلم زمانتیسم عماد وطوبا گفت: 

نمی‌دانم فیلم چقدر بتواند نظر داوران را جلب کند اما گروه سازنده «رمانتیسم عماد و طوبا» تمام تلاش خود را کرده‌اند تا فیلم خوبی را بسازند و همه اعضای گروه تمام توان خود را به کار گرفته‌اند.

صباغ‌زاده گفت: خیلی خوشحالم که جشنواره قرار است به شکلی متفاوت برگزار شود چرا که با این وضعیت پاندمی به وجود آمده بعید می‌دانم تا چند ماه آینده این مشکل به‌طور کامل برطرف شود و به نظرم برگزاری جشنواره حداقل کمک می‌کند تا تعداد فیلم‌هایی که امسال ساخته‌شده‌اند، مقداری از بلاتکلیفی درآیند و از تراکم فیلم‌ها جلوگیری می‌کند. اگر جشنواره امسال برگزار نمی‌شد و به سال آینده موکول می‌شد، برپایی آن از هر لحاظ، هم داوری و هم انتخاب از بین تعداد فیلم‌های بالا، سخت‌تر بود. امیدوارم جشنواره امسال با توجه به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به‌خوبی برگزار شود و هیچ آسیبی به هیچ انسانی وارد نشود.

رمانتیسم عماد و طوبا

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبروی هم قرارداد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست...

 در «رمانتیسم عماد و طوبا» بازیگرانی مانند:حسام محمودی، الناز حبیبی، علی انصاریان، مرتضی علی عباس میرزایی، ستایش تارانی،سانیا رمضانی، سام ولی پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ازجمله عوامل این فیلم می‌توان به: کارگردان: کاوه صباغ زاده، نویسنده فیلمنامه: کاوه صباغ زاده (اقتباسی آزاد از داستانی اثر آلن دوباتن)، تهیه‌کننده:مهدی صباغ‌زاده، با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، مدیر تولید و مجری طرح:ناصر مقدس، مدیرفیلمبرداری:شهرام نجاریان، تدوین:پگاه احمدی، طراح جلوه‌های بصری:سینا قویدل، طراح گریم:محسن دارسنج، طراح صحنه:محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس:آرام موسوی، گفتار متن: سارا بهرامی، موسیقی: پیام آزادی، صدابردار:ساسان نخعی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، برنامه‌ریز و دستیار اول:مهدی فهیمی، دستیار دوم: آوا بالاور، منشی صحنه: دنیا راد، جلوه‌های ویژه:ایمان کرمیان، آرش آقا بیک، طراح بدلکاری:امیر بدری


لیپار

طاهره شهرکی افزود: در سال‌های اخیر سازمان از فیلم‌هایی که با محوریت و محتوای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و آداب و سنن منطقه بوده‌اند، حمایت کرده است.

شهرکی در ادامه بیان کرد: کارگردان در این فیلم نگاهی متفاوت به استان سیستان‌وبلوچستان داشته و ضمن اینکه از بازیگران و عوامل تولید بومی در آن استفاده کرده است.

فیلم سینمایی لیپار

وی اضافه کرد: فیلم سینمایی لیپار با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و حمایت سازمان و استانداری سیستان‌وبلوچستان به تهیه‌کنندگی سعید خانی تولید می‌شود.

شایان‌ذکر است؛ سازمان منطقه آزاد چابهار منطقه در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری منطقه و همچنین حمایت از فیلم‌سازان از فیلم‌هایی مانند "اورکا" و "خورشید آن ماه" که به زبان بلوچی و با حضور بازیگران استان سیستان‌وبلوچستان به‌تازگی تولیدشده‌اند، حمایت کرده است.

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید