پیشکسوت بازیگری از کاندیدا شدنش تا رقص بازیگران و اعدام سلاطین می‌گوید

محمود عزیزی
کد خبر : 154883
تاریخ : 5 دی 1397
محمود عزیزی پیشکسوت بازیگری: قصد من از کاندید شدن برای نمایندگی مجلس این نبود که به مجلس بروم، می خواستم افکار هنرمندان فخمیه کشورم را بسنجم، آن چیزی که می خواستم به دست آمد.

به گزارش بانگ، محمود عزیزی بازیگر سینما و تلویزیون گفتگویی با راه دانا انجام داه است که بخش های مهم آن را می‌خوانید:

- جشنواره هایی مانند جشنواره فجر پشیزی نمی ارزند، هیچکدام شان هدفمند نیستند، هرسال هم یک بیلان می دهند و پولی خرج می شود، چهار نفر حرف هایی می زنند، پنج نفر غر می زنند، شش نفر هم "به به و چه چه" می کنند تمام می شود و می رود، بعد پرونده اش بسته می شود تا سال بعد.

-  ما الان 80 میلیون نفر جمعیت داریم که همه شان ادعای پیغمبری دارند، هنرمندان و روشنفکران هم همین مسئله را دارند، آن طرف کارگران جوان هفت ماه است که حقوق نگرفته اند، روی چاه نفت خوابیده اند و می گویند حقوق ما را بدهید؛ کدام روشنفکر، مقام اعظم، ستاره و یا گروه اجتماعی آمد بگوید که آقای مسئول به داد این ها برسید؟ این ها همه شعار است، فرصت طلبی می کنند تا تاریخ نگاری کنند 

آزاده صمدی و باران کوثری ها رقص را ترویج نمی کنند، این ها برای آن 2 درصد از جامعه که می توانند هزینه های گزافی بکنند کار می کنند تا سرگرمی داشته باشند، این که در تئاتر می رقصند باید از کارگزار فرهنگی سوال کنید، وقتی که یک فیلم بیرون می آید باید ببینید از چه مجرایی عبور می کند، ابتدا سناریو باید تصویب شود، شورای نظارت و پروانه دارد، هفت خان رستم را باید رد کرد، دیگر نباید هنرمند را زیر سوال برد، باید سیاست گزار و کارفرما را مورد پرسش قرار داد.

- در حال حاضر چون بیکار هستم به زمین و زمان فحش می دهم و این بهترین کار است، چون وقت دارم، آدمی که وقت نداشته باشد به این مسائل نمی رسد.

- حواشی مجلس و نمایندگان طبیعی است، من خودم تجربه ای در این زمینه دارم، وقتی ژنرال های سیاسی ما این ها هستند، از این بیشتر نمی شود از آن ها توقع داشت، به هر حال یکی مال سراوان است و دیگری جای دیگر؛ رفتار نمایندگان طبق قانون نیست، همه چیز فامیلی و گروهی است، این به آن گروه وصل است، آن یکی به این گروه وصل است، این یکی آن یکی را ضایع کند همین می شود.

- قصد من از کاندید شدن برای نمایندگی مجلس این نبود که به مجلس بروم، می خواستم افکار هنرمندان فخمیه کشورم را بسنجم، آن چیزی که می خواستم به دست آمد، از 10 اثر هنری روی صحنه برایم ارزشمندتر بود؛ به این نتیجه رسیدم که ما خیلی چیزها را هنوز کم داریم، ما افرادی هستیم که دور هم جمع شده ایم و یک ملتی را تشکیل داده ایم که فقط در کنار همدیگریم، در واقع ملت نیستیم.

- آرزو می کنم شرایطی پیش بیاید که این همه تشنج که در جامعه که به خاطر نفسانیات گروه های سیاسی یا افرادی پدید آمده از بین برود، آرامش در جامعه برقرار شود و حق به حق دار برسد، قانون رعایت شود، قانون اگر اجرا شود خوب است، ما قانون داریم اما هیچ کس آن را رعایت نمی کند به جز پلیس ها که وقتی بی پول می شوند سریه به دلیل نبستن کمربند و رد کردن چراغ قرمز مردم را جریمه می کنند و برای خودشان پول جمع می کنند.

- اعدام سلاطین سکه، دلار و قیر مثل این است که شما سر گروه یک گله شیر را از بین ببرید، اما سر گروه دیگری می آید، باید گروهی که این شیر در راس آن قرار دارد را در جهتی قرار داد که قدرت تعرض پیدا نکند، باید آن جریان را پیدا و ریشه کن کرد؛ ما زمانی که شاه را زدیم، ارتش، ساواک و خیلی جاهای دیر را سرکوب کردیم تا انقلاب به دست آمد، این که فقط این سلاطین را اعدام کنیم و کسانی که این جریان را به وجود آورده اند را نبینیم بیشتر شبیه به یک شوخی است.

تلوزیون سینما تئاتر هنر سیاست هنر نمایش محمود عزیزی

حتما دیدگاه خود را به ما بگویید ...

سلام من هستم . به نظر من

ضمنا از طریق ایمیل میتوانید با من در تماس باشید .

نظرم را ثبت کنید